از زمستان‌های جهنمی در آمریکا و انگلیس تا آماری تکان دهنده از سالمندانی که در سرما یخ می‌زنند+ تصاویر

سالانه آسیب‌های ناشی از اقلیم و آب‌وهوا در آمریکا و اروپا تلفات زیادی روی دست دولت‌های بی‌تفاوت این کشورها می‌گذارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛هیپوترمییا اوپاگرمایی، یک بیماری عمومی است که به دنبال آن، بدن دچار کاهش دما می‌شود و این موضوع به تمامی اندام‌ها آسیب رسانده و موجب اختلال در کارکرد آن‌ها می‌شود. در وضعیت هیپوترمی، متابولیسم گلوکز کاهش یافته و در نتیجه اسیدوز متابولیک رخ می‌دهد. چنانچه شرایط مذکور تداوم داشته باشد می‌تواند به مرگ موجود زنده منتهی شود. معمولا با آغاز فصل زمستان و پدیدار شدن امواج سرمای طاقت‌فرسا، شاهد گسترش هیپوترمی و مرگ افراد در اثر سرمای شدید در اقصی نقاط جهان هستیم.

زمستان‌های مرگبار در آمریکا و انگلیس؛ آمارخیره کننده تلفات بر اثر سرمای شدید در آمریکا + تصاویر و آمار

هیپوترمی زمانی رخ می‌دهد که دمای بدن کمتر از ۳۵ درجه سانتیگراد شود.
۴۴.۹ درصد از مرگ‌ومیر افراد بالای ۶۵ سال در اثر هیپوترمی است.
اگرچه به‌طور اغراق‌آمیز مطالب و مباحثی در خصوص پیشرفت کشورهای غربی؛ به‌ویژه کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در میان نخبگان ذکر می‌گردد و در مواردی تلاش می‌شود تا از نقایص و ضعف‌های این کشورها اغماض و عبور گردد، لیکن آمار بالای افرادی که سالیانه به‌واسطه سرمای شدید در این کشورها جان می‌سپارند، به‌تنهایی، پرده‌های این اغراق‌ها و گزافه‌گویی‌ها را کنار می‌زند و ما را تا حدودی با شرایط این جوامع بیشتر آشنا می‌کند.

تلفات سرمای شدید در آمریکا
گزارش‌های «مرکز ملی آمار سلامت» ، یکی از شاخه‌های سی‌دی‌سی (مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری)  که تحت نظر وزارت بهداشت ایالات‌متحده فعالیت می‌کند حاکی از آن است که طی سنوات ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ میلادی، افزون بر ۶۲۵۰ نفر در ایالات‌متحده در اثر سرمای شدید جان‌باخته‌اند.

زمستان‌های مرگبار در آمریکا و انگلیس؛ آمارخیره کننده تلفات بر اثر سرمای شدید در آمریکا + تصاویر و آمار

مطابق با گزارش‌های رسمی، طی سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ میلادی، افزون بر ۶۲۵۰ نفر در ایالات‌متحده در اثر سرمای شدید جان‌باخته‌اند.
گزارش‌های «مرکز ملی آمار سلامت» نشان می‌دهد که در خلال سالیان ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ میلادی، هرساله در حدود ۲۰۰۰ نفر از ساکنان آمریکا در اثر آسیب‌های ناشی از اقلیم و آب‌وهوا جان می‌سپارند. این گزارش‌ها مؤید آن است که ۳۱ درصد از این مرگ‌ومیرها در اثر گرمازدگی و لطمات ناشی از بالا رفتن حرارت بدن ایجاد می‌شود و افزون بر ۶۳ درصد از این تلفات انسانی، ناشی از سرمازدگی و آسیب‌هایی است که دمای کمینه برای ساکنان آمریکا پدید می‌آورد. حدود شش درصد باقیمانده نیز به پدیده‌ها و رخدادهای مقطعی نظیر وقوع طوفان، سیل و برخورد صاعقه ارتباط می‌یابد .

زمستان‌های مرگبار در آمریکا و انگلیس؛ آمارخیره کننده تلفات بر اثر سرمای شدید در آمریکا + تصاویر و آمار

مرگ‌ومیر ناشی از هیپوترمی (سرمای شدید) و هاپرترما (گرمای شدید) در ایالات‌متحده
مرگ‌ومیر در اثر سرما یا گرمای شدید، سالانه افزون بر ۱۹۰۰ آمریکایی را به کام مرگ فرو می‌کشاند.
بنابراین و با ملاحظه مطالب فوق‌الذکر، مطابق با گزارش‌های «مرکز ملی آمار سلامت» در ایالات‌متحده، طی سنوات ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ میلادی، افزون بر ۱۰ هزار نفر در اثر آسیب‌های ناشی از اقلیم و آب‌وهوا جان خود را ازدست‌داده‌اند .

روزنامه واشنگتن‌پست طی گزارشی تحت عنوان «سرما بیش از گرما آمریکایی‌ها را به کام مرگ می‌کشاند» به نقل از سی‌دی‌سی یا «مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری» در ایالات‌متحده نشان می‌دهد که متوسط تعداد افرادی که سالیانه به‌واسطه سرمای شدید در ایالات‌متحده جان می‌سپارند، افزون بر ۷۰۰ نفر می‌باشند.

زمستان‌های مرگبار در آمریکا و انگلیس؛ آمارخیره کننده تلفات بر اثر سرمای شدید در آمریکا + تصاویر و آمار

گزارش روزنامه واشنگتن‌پست تحت عنوان «سرما بیش از گرما آمریکایی‌ها را به کام مرگ می‌کشاند»
متوسط تعداد افرادی که سالیانه به‌واسطه سرمای شدید در ایالات‌متحده جان می‌سپارند، افزون بر ۷۰۰ نفر می‌باشند.
لازم به ذکر است، یواس‌ای تودی، روزنامه آمریکایی طی گزارشی تحت عنوان «سرمای کشنده: زمستان مرگبارتر از تابستان در ایالات‌متحده»به نقل از گزارش «مدیریت بزرگراه‌های فدرال»  ایالات‌متحده اظهار می‌دارد که هرساله افزون بر ۷۰۰۰ آمریکایی در اثر تصادفات جاده‌ای مرتبط با شرایط اقلیمی جان می‌سپارند. درواقع، این آمار نشان می‌دهد که شرایط اقلیمی نظیر سرما یا گرمای شدید و همچنین بلایایی نظیر سیل و طوفان، سالانه قریب به ده هزار آمریکایی را به کام مرگ فرو می‌کشاند.

گزارش یواس‌ای تودی، روزنامه آمریکایی تحت عنوان «سرمای کشنده: زمستان مرگبارتر از تابستان در ایالات‌متحده»
هرساله افزون بر ۷۰۰۰ آمریکایی در اثر تصادفات جاده‌ای مرتبط با شرایط اقلیمی جان می‌سپارند.
تلفات سرمای شدید در انگلستان
مطابق با آخرین آمار رسمی، طی سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ میلادی، قریب به ۱۲۰ هزار نفر در انگلستان و ولز] ، تنها در اثر سرمای شدید و عوامل مرتبط با آن نظیر عفونت ویروسی آنفلوانزا جان سپرده‌اند.

طی زمستان چهار سال (۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ میلادی)، قریب به ۱۲۰ هزار نفر در انگلستان و ولز، تنها در اثر سرمای شدید و عوامل مرتبط با آن نظیر عفونت ویروسی آنفلوانزا جان سپرده‌اند.
دات گیبسون ، دستیار دبیر کل ان‌پی‌سی (کنوانسیون بازنشستگی ملی) بریتانیا پیرامون تلفات ناشی از سرمای شدید در بریتانیا اظهار می‌دارد:

«دولت‌های متوالی که در بریتانیا بر سر کار می‌آیند، به سهولت از این موضوع بااهمیت [مرگ بریتانیایی‌ها در اثر سرمای شدید] می‌گذرند و آن را مورد غفلت قرار می‌دهند و درنهایت ابراز امیدواری می‌کنند تا شرایط بهبود یابد»  .

دات گیبسون، دستیار دبیر کل ان‌پی‌سی (کنوانسیون بازنشستگی ملی) بریتانیا
«دولت‌های متوالی در بریتانیا، به سهولت موضوع مرگ بریتانیایی‌ها در اثر سرمای شدید را مورد غفلت قرار می‌دهند و درنهایت ابراز امیدواری می‌کنند تا شرایط بهبود یابد».
روزنامه گاردین طی گزارشی تحت عنوان «چرا زمستان، هر هفت دقیقه یک فرد سالخورده را در کام مرگ فرو می‌کشاند»می‌نویسد که علی‌رغم سرمای شدید در کشورهای شمال اروپا، نرخ مرگ‌ومیر این کشورها کمتر از نرخ مرگ‌ومیر افراد در بریتانیا می‌باشد.

گزارش روزنامه گاردین تحت عنوان «چرا زمستان، هر هفت دقیقه یک فرد سالخورده را در کام مرگ فرو می‌کشاند»
علی‌رغم سرمای شدید در کشورهای شمال اروپا، نرخ مرگ‌ومیر این کشورها کمتر از نرخ مرگ‌ومیر افراد در بریتانیا می‌باشد.
روزنامه گاردین در این گزارش به آمار مرگ‌ومیر بریتانیایی‌ها در خلال زمستان سال ۲۰۱۵ اشاره می‌کند و در این خصوص می‌نویسد:

«علی‌رغم آنکه در سال ۲۰۱۵ میلادی شاهد سرمای خفیفی بودیم، اما بازهم افزون بر ۴۳۹۰۰ بریتانیایی در اثر سرمای طاقت‌فرسا و عوامل مرتبط با آن جان سپرده‌اند. این آمار نسبت به سال پیش از آن (۲۰۱۴ میلادی)، بیش از ۱۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد و بدترین آماری است که از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون ثبت شده است»  .

علی‌رغم آنکه در سال ۲۰۱۵ میلادی اروپا شاهد سرمای خفیفی بوده است، اما بازهم افزون بر ۴۳۹۰۰ بریتانیایی در اثر سرمای طاقت‌فرسا و عوامل مرتبط با آن جان سپرده‌اند.
گاردین در بخش دیگری از گزارش خود بدین موضوع اشاره می‌کند که تعداد زنان بریتانیایی که طی سنوات ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ میلادی در اثر سرما فوت کرده‌اند، رقمی در حدود ۲۵۵۰۰ نفر می‌باشد که این آمار نسبت به سال قبل از آن، ۱۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. درواقع، تعداد زنان بریتانیایی که متأثر از آسیب‌های سرمای شدید در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ میلادی جان سپرده‌اند در حدود ۱۰۲۵۰ نفر می‌باشند که این آمار در سال بعد با جهشی تأسف‌بار دو برابر می‌شود . البته گاردین با استناد به آمار جمعیت‌شناختی فقر در بریتانیا معتقد است که فقر در میان زنان بیشتر از مردان است و لذا زنان در معرض آسیب‌های مضاعفی قرار دارند و به‌لحاظ بهداشت و سلامت، با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند .

کارولین آبراهامز ، مدیر خیریه ایج یوکِی[۲۴] در اظهاراتی می‌گوید:

«بریتانیا در زمینه مرگ‌ومیر مرتبط با سرما رکورد وحشتناکی دارد. در این کشور، هر هفت دقیقه، یک فرد سالخورده می‌میرد. کشورهای سردتر نظیر سوئد در این مسئله، از جان شهروندانشان صیانت بیشتری می‌کنند»  .

کارولین آبراهامز، مدیر خیریه ایج یوکِی
«در بریتانیا، هر هفت دقیقه، یک فرد سالخورده می‌میرد»
برخی دیگر از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نیز در سرمایی فقط به اندازه ۴- تا ۸- درجه تلفاتی ده‌ها نفره بر جای می‌گذارند. امری که از حوصله این گزارش خارج است.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برف و کولاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
کاش ایران هم برف زیاد می بارید
Germany
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
بیچاره سالمندان
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۲:۵۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا و انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۱:۰۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
عجب