ایجاد بازار معاملات نفتی از سوی چین

چین با هدف رقابت با بازار نفت نیویورک و لندن، در نظر دارد بازار نفت مختص خود را ایجاد کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین با هدف رقابت با بازار نفت نیویورک و لندن و تاثیر گذاری بر قیمت نفت در بازار جهانی، در نظر دارد ماه مارس امسال بازار نفت مختص خود را ایجاد کند.

بر این اساس، سازمان مدیریت و نظارت بر ‏فعالیت و عملکرد بازار مالی و بورس چین اعلام کرد با انجام کار‌های مقدماتی دقیق، بازار خرید و فروش آتی نفت پکن در ۲۶ مارس امسال آغاز به کار خواهد کرد.

این بازار از طریق شرکت کارگزاری وابسته به بازار آتی بورس شانگ‌های فعالیت خواهد کرد. ایجاد بازار نفتی چین که خود بزرگترین وارد کننده نفت و یکی از بزرگترین مصرف کنندگان نفت است با هدف تاثیر گذاری بر بازار طلای سیاه در جهان است.

چین از ۲۵ سال پیش تاکنون به دنبال راه اندازی بازار خرید و فروش نفت برای تحویل در آینده بوده است. هدف دیگر چین از این اقدام، جنبه بین المللی دادن به یوان، واحد پول خود است. پکن به طور فعال تلاش می‌کند یوان را به یک ارز پایه بین المللی تبدیل کند.

یکی دیگر از اهداف چین در راه اندازی بازار خرید و فروش آتی نفت با توجه به اینکه یکی از بزرگترین مصرف کنندگان نفت و انرژی در جهان است کنترل بیشتر بر نوسان قیمت نفت در بازار جهانی است. این مسئله از آنجا بسیار مهم است که چین سال گذشته از نظر واردات نفت گوی سبقت را از آمریکا ربود.

در همین راستا، چین در سال ۲۰۱۶ نیز بازار فلزات گرانبهای شانگ‌های را راه اندازی کرد. در این بازار نیز طلا به یوان تعیین قیمت و خرید و فروش می‌شود. چین در این اقدام نیز تلاش کرد بر قیمت طلا و دیگر فلزات گرانبها تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/

چین بازار نفت نیویورک و لندن را به چالش می کشد

برچسب ها: چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار