پس از جنجال بر سر پست وزیر خارجه آلمان؛

جایگاه گابریل در راس وزارت خارجه آلمان تثبیت شد

پس از جنجال بر سر تصدی پست وزیر خارجه آلمان، جایگاه زیگمار گابریل در راس این وزارت خانه تثبیت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «مارتین شولتز» از پذیرش تصدی وزارت خارجه آلمان انصراف داد؛ او به دنبال بروز افزایش اختلاف نظر در حزبش اقدام به این کار کرده است.

مارتین شولتز رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان روز جمعه از عهده دار شدن وزارت امور خارجه در دولت آتی آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور منصرف شد که آخرین نشانه از اوضاع نامشخص سیاسی در آلمان به حساب می‌آید.
شولتز در حزب خود به علت پذیرش وزارت امور خارجه در چارچوب توافق با محافظه کاران تحت رهبری مرکل درباره دولت ائتلافی آتی با انتقاد شدید رو به رو شد، چون قسم خورده بود هرگز در دولت مرکل وزیر نشود.

روزنامه بیلد نیز نوشت: سران حزب سوسیال دموکرات آلمان هشدار داده‌اند که «مارتین شولتز» رییس این حزب یا داوطلبانه از پذیرش سمت وزارت امور خارجه در دولت جدید آلمان چشم پوشی کند یا آن‌ها اقدام می‌کنند.
یک روز پس از توافق احزاب آلمانی برای تشکیل دولت جدید، انتقاد‌ها از کیفیت تقسیم سمت‌های کابینه افزایش یافته است به طوری که شماری از اعضای حزب سوسیال دموکرات که «مارتین شولتز» عضو آن است، از وی خواسته اند تا سمت پیشنهادی به وی یعنی وزارت امور خارجه را در دولت جدید آلمان نپذیرد.
«شولتز» رقیب اصلی «آنگلا مرکل» در انتخابات پارلمانی ۲ مهر بود که با شکست در انتخابات اعلام کرد: حاضر نیست در دولت مرکل حضور یابد، اما او با وجود این ادعا با احزاب مسیحی مذاکره کرد و پس از توافق توانست سهمیه چند وزارتخانه مهم را برای حزبش و وزارت امور خارجه را برای خودش تصاحب کند.
بر اساس یک نظرسنجی سه چهارم آلمانی‌ها «شولتز» را برای سمت وزارت امور خارجه آلمان نمی‌پسندند.
از طرفی برخی منابع خبری آلمان از اعتراض «زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه کنونی و هم حزبی شولتز خبر داده اند و حتی برخی منابع نوشتند او حاضر نیست در اجلاس امنیتی مونیخ که یک هفته دیگر قرار است برگزار شود، شرکت کند.

وزیر خارجه آلمان «مارتین شولتز» را به بی حرمتی متهم کرد

وزیر امور خارجه آلمان و عضو حزب سوسیال دموکرات این کشور «مارتین شولتز» رییس این حزب و نامزد سمت وزارت امور خارجه در دولت جدید را به خلف وعده و بی حرمتی متهم کرد.
به نوشته پایگاه اینترنتی دی ولت آلمان، «زیگمار گابریل» گفته است: «مارتین شولتز» تا پیش از تشکیل ائتلاف و پایان مذاکرات حزبش با حزب «آنگلا مرکل» برای تشکیل دولت جدید به او وعده بود که در صورت به نتیجه رسیدن این مذاکرات او همچنان وزیر امور خارجه باقی خواهد ماند.
این درحالیست که دیروز پس از حصول توافق احزاب آلمانی نام «مارتین شولتز» به عنوان وزیر امور خارجه آلمان در دولت جدید مطرح شد.
«گابریل» این ادعا را هم مطرح کرده است که مردم آلمان او را به عنوان بهترین وزیر امور خارجه می‌دانند.
روزنامه فرانکفورتر آلگماینه نیز نوشت: اکنون نوبت تسویه حساب در حزب سوسیال دموکرات آلمان فرا رسیده است.
به نوشته این روزنامه، «زیگمار گابریل» تاسف خورده است که در حزبش با چه بی حرمتی برخورد شده است و تا چه اندازه وعده‌ها جفا می‌شود

انتهای پیام/

جنگ قدرت در آلمان به نفع گابريل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار