سازمان ملل: با تشدید درگیری‌ها در یمن، ۸۵ هزار نفر دیگر آواره شدند

سازمان ملل اعلام کرد تشدید درگیری‌ها در یمن طی ۱۰ هفته گذشته، حدود ۸۵ هزار آواره به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد امروز جمعه از تشدید خشونت‌ها در یمن خبر داد. تشدید درگیری‌ها در ۱۰ هفته گذشته به آواره شدن حدود ۸۵ هزار نفر منجر شده است.

بر اساس آماری که کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد منتشر کرد، کمی بیش از ۷۰ درصد این افراد از تشدید خشونت‌ها در استان‌های حدیده و تعز در ساحل غربی یمن فرار کرده‌اند.

این آژانس درباره سرنوشت آوارگانی ابراز نگرانی کرد که نزدیک مناطق درگیری در این دو استان راهبردی گرفتار هستند. سسیل پویی، سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد در کنفرانسی خبری در ژنو اعلام کرد «در استان‌های حدیده و تعز اغلب آوارگان به نزدیکان و دوستان خود پناه برده اند یا در خانه‌های خود و زیر زمین‌ها گرفتار هستند و این در شرایطی است که درگیری‌های زمینی، حملات هوایی و حمله تک تیرانداز‌ها ادامه دارد».

سازمان ملل متحد همچنین از افزایش شمار آوارگان در دیگر مناطق درگیری در یمن از جمله در استان‌های جوف، حجه و شبوه خبر داد. پویی اعلام کرد «افرادی که آواره می‌شوند و همچنین افراد دیگری که بر اثر مناقشه آسیب دیده اند نیازمند سرپناه، غذا و آب هستند و این نیاز‌ها در حال افزایش است».

یمن، فقیرترین کشور خاورمیانه از حدود سه سال قبل با مناقشه مرگباری رو به رو است که به کشته شدن ۹۲۰۰ نفر و زخمی شدند ۵۳ هزار نفر منجر شده است.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، این کشور با بدترین بحران انسانی در جهان رو به رو است. سازمان ملل ماه ژانویه ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون یورو را برای کمک رسانی فوری به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار یمنی در سال ۲۰۱۸ خواستار شد.

انتهای پیام/

افزایش شمار آوارگان در یمن

برچسب ها: یمن ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار