مخالفت وزیر دفاع آمریکا با اقدام نظامی علیه ایران

واشنگتن پست به نقل ازچند منبع اعلام کرد 'جیمز متیس' سال گذشته به درخواست ترامپ برای بررسی گزینه‌های نظامی علیه ایران جواب رد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  واشنگتن پست روزنامه جزف بیزوس یکی از حامیان اصلی دونالد ترامپ و مالک شرکت آمازون اخیرا گزارشی منتشر کرده که در آن به نفوذ و ارتباط  جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در کاخ سفید و روابطش با دونالد ترامپ پرداخته است.

همچنین صراحتا در این گزارش بیان می شود که متیس تابع تمامی دستورات مافوق خود یعنی دونالد ترامپ نیست و به ویژه در مسئله ایران با رئیس جمهور آمریکا اختلافات جدی دارد.

در این گزارش آمده است: «جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا ۴۰ سال در کسوت یک نظامی تفنگدار فعالیت کرده و می‌داند با تصمیمات لحظه ای و آنی ترامپ به چه شکل برخورد کند و در مواقعی هم جلوی آنها را بگیرد، اما سوال اینجا پیش می آید که جیمز متیس  تا کی می تواند جلوی تصمیمات آنی ترامپ را که خواهان حمله به دشمنان آمریکا و پیروزی آسان در جنگ‌هاست بگیرد.

واشنگتن پست می‌افزاید: « متیس خواهان حضور نظامی در افغانستان و سومالی است اما در شرایطی بر عکس  او در قبال ایران و کره شمالی نظر متفاوتی دارد و به هیچ وجه مانند ترامپ به دنبال صف کشی نظامی در این کشورها نیست.»

در گزارش این روزنامه آمده است: «اواخر ماه می‌بود که در یک لحظه حساس، مقامات آمریکایی به طور فزاینده‌ای از رفتار تهاجمی ایران نگران شده بودند. متیس برای چند هفته بود که در برابر خواسته‌های کاخ سفید برای ارائه گزینه‌های نظامی در قبال ایران مقاومت کرده بود. در آن زمان بود که ترامپ به روشنی تصریح کرد که او از پنتاگون خواستار ارائه یک مجموعه‌ای از طرح‌ها است که شامل هدف قرار دادن کارخانه‌های تولید موشک‌های بالستیک ایران یا هدف قرار دادن قایق‌های تندروی ایرانی شود؛ قایق‌هایی که به صورت روزمره کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا را آزار می‌دادند».

دونالد ترامپ همچنین درباره قایق‌های تندروی ایرانی به اعضای دولتش گفته است که  «چرا ما نمی‌توانیم آن‌ها را غرق کنیم؟»

با این حال، طبق گزارش واشنگتن پست، جیمز متیس به درخواست ترامپ برای ارائه طرحهایی درباره گزینه‌های نظامی ایالات متحده علیه ایران پاسخ منفی داده است.

انتهای پیام/

پاسخ منفی وزیر دفاع آمریکا به ترامپ برای بررسی گزینه‌های نظامی علیه ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
چه غلطا ؟ هر وقت تونستن به روسيه و چين حمله كنن به ما هم ميتونن
آخرین اخبار