ترامپ از انتشار سند محرمانه دموکرات‌ها درباره پرونده روسیه خودداری کرد

­­رئیس‌جمهور آمریکا از انتشار سند محرمانه و حساس دموکرات‌ها در چارچوب تحقیقات درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ امتناع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از افشای گزارش حساسِ قانونگذاران دموکرات درباره تحقیقات روسیه، خودداری کرد.

دان مک گان، مشاور کاخ سفید، روز جمعه با ارسال نامه‌ای به رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان گفت این گزارش «حاوی بسیاری از اطلاعات محرمانه و به شدت حساس است.»

دموکرات‌ها قصد دارند با انتشار این گزارش با پیش‌نویس جمهوری‌خواهان که افشا و منتشر شد، مقابله کنند.

مک گان در این نامه نوشته است: «بخش‌هایی از این گزارش نگرانی‌های ویژه‌ای برای امنیت ملی و منافع اجرای قانون، ایجاد خواهد کرد.»

همچنین کریستوفر وری، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، و راد روزن استاین، معاون دادستان کل آمریکا، در نامه‌ای جداگانه گفته‌اند که انتشار این گزارش نگرانی‌هایی «برای محافظت از منابع و روش‌های اطلاعاتی در تحقیقات کنونی و دیگر اطلاعات حساس مشابه، بوجود می‌آورد.»

در همین حال، نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات‌های مجلس نمایندگان، اقدام ترامپ در مسدودسازی انتشار این گزارش را «تلاشی به شدت بی‌ملاحظه برای پوشاندن حقیقتِ رسوایی ترامپ-روسیه از دید مردم آمریکا» نامید.

او گفت: «تصمیم رئیس جمهور برای مسدود کردن انتشار گزارش دموکرات‌ها، بخشی از یک الگوی پوششی خطرناک و مستاصل است. آشکار است که رئیس جمهور چیزی را پنهان می‌کند.»

انتهای پیام/

امتناع ترامپ از انتشار گزارش دموکرات‌ها درباره تحقیقات دخالت ادعایی روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار