برگزاری دومین شب شعر بین المللی انقلاب اسلامی

به منظوراشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل و به اشتراک گذاشتن اشعار شاعران در حوزه‌های مختلف دومین شب شعر بین المللی انقلاب اسلامی در حرم مطهر رشوی برگزار شد.

برگزاری دومین شب شعر بین المللی انقلاب اسلامیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: با اعلام فراخوان این شب شعر به زبان‌های مختلف ۲۲۰ اثر در ۷ حوزه زبانی به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از ارزیابی اشعار برگزیدگان، ۱۵ شاعر برگزیده موفق شدند تا اشعار خود را در این محفل ادبی قرائت کنند.


غلامپور افزود: در این مراسم شاعرانی از کشور‌هایی همچون سنگال، اندونزی، عربستان، بحرین، افغانستان، کانادا، لبنان، سوریه، هند و پاکستان سروده‌های خود را در وصف اقتدار ایران، روح پر فتوح امام راحل (ره) و شهدای انقلاب بیان کردند.

وی با بیان اینکه اهل بیت (ع) همواره نگاه ویژه‌ای به شعر و ادب داشته‌اندگفت: امام صادق (ع) در این زمینه می‌فرمایند: «هر شعری که در مسیر و حول اهل بیت (ع) سروده شود مورد تایید روح القدس قرار گرفته و منزلی در بهشت برای شاعر ساخته خواهد شد».

رئیس اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی افزود: در سیره حضرت رضا (ع) و در نوع تعامل ایشان با شعرا، اهل ذوق و ادب همواره مورد تحسین آن امام همام قرار می‌گرفتند و به این سان ادب و شعر شیعی بر اثر تشویق بزرگواران دین رشد کرد.

غلامپورگفت: امام خمینی (ره) رهبر مقتدر قرن معاصر، انقلاب اسلامی و اثرات جهانی آن در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، انقلاب اسلامی و نقش آن در شکل‌گیری و حرکت‌های جبهه مقاومت اسلامی، وصف الگو‌هایی از زنان و مردان عرصه فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت، نقش اقتدار رهبری جامعه مسلمین در استمرار اهداف جهانی انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی زمینه‌ساز نجات مستضعفان عالم، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور و نقش انقلاب اسلامی در هویت بخشی جهانی به بانوان از موضوعات این مراسم بود.
 
این مراسم به همت اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی ۱۹ بهمن‌ماه در سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد.
 
انتهای پیام//ف.ج
برچسب ها: دهه فجر ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.