سلطانی فر: قلب تپنده کشتی جهان در ایران می تپد/ سوریان هم قهرمان و هم پهلوان است

وزیر ورزش و جوانان گفت: سوریان از لحاظ خصوصیت های اخلاقی و انسانی واقعا فردی است که هم قهرمان است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مسعود سلطانی وزیر ورزش و جوانان درباره مجتمع ورزشی حمید سوریان قهرمان المپیک لندن که صبح امروز به افتتاح رسید، گفت: بحث توسعه فضاهای ورزشی یکی از مهم ترین برنامه های ما محسوب می شود تا بتوانیم متناسب با نیاز ورزش کشور فضاهای ورزشی را توسعه بدهیم.

او ادامه داد: قلب تپنده کشتی جهان در ایران می تپد و به راستی کشتی ما یکی از کشورهای مطرح کشتی جهان است و همواره در تمام رویدادهای بین المللی جزء چند کشور برتر بوده است. البته با این وجود در برخی از مواقع هم با افت هایی روبرو بوده ایم ولی با این اوصاف هنوز هم جزء چند کشور برتر جهان در کشتی محسوب می شویم.

او در ادامه صحبت هایش بیان کرد: حمید سوریان پرافتخارترین ورزشکار ما در مسابقات جهانی و المپیک است او کسی است که توانسته هفت مدال جهانی و المپیک را در ویترین افتخاراتش به ثبت برساند و از لحاظ خصوصیت های اخلاقی و انسانی واقعا فردی است که هم قهرمان و هم پهلوان است. به همین خاطر قرار بر این شد مجموعه ای به نام سوریان نامگذاری شود و ما می‌توانیم به طور حتم در آینده هم این روال را دنبال کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در این مجوعه فضاهای مختلفی برای رشته کشتی در آن پیش‌بینی شده است، تلاش  این بود که فضاها و مکان های جدید را به نام قهرمانان فعلی و افرادی که در طول تاریخ ورزش افتخارآفرین بوده و هنوز هم در قید حیات هم هستند نامگذاری شود. یعنی به جای اینکه ورزشکاری فوت شود و ما یک مجموعه را به نام او ثبت کنیم، تلاش کردیم یک رسم حسنه را به مرحله اجرا در آورده و در زمان حیات قهرمانان و پیشکسوتان از این ورزشکاران و تلاش هایشان تجلیل کنیم.

سلطانی فر درباره حواشی بوجود آمده برای کاروان ایران در بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ هم گفت: این مسائل به پایان رسید و صحبتی در این رابطه ندارم.

انتهای پیام/

اظهارات سلطانی فر درباره افتتاح مجموعه ورزشی سوریان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار