راشاتودی خبر داد؛

آمریکا هزاران تفنگدار دریایی را برای مقابله با چین به آسیا می‌فرستد!

گزارش‌ها حاکی است آمریکا قصد دارد تعداد زیادی از نیرو‌های نظامی خود را از خاورمیانه خارج و به شرق آسیا اعزام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، گزارش‌ها حاکی است وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، در تلاش است تعداد زیادی از نیروهای خود را از خاورمیانه به شرق چین منتقل و هزاران تفنگدار دریایی دیگر را در شرق آسیا مستقر کند. گفته می‌شود هدف از این اقدام، «متقاعد کردن کشورهای منطقه برای طرفداری از آمریکا» و نه چین اعلام شده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، آمریکا در تلاش است حضور نظامی خود را در شرق اقیانوس آرام افزایش دهد و واحدهای اعزامی دریایی خود را در آن منطقه مستقر کند. واحد اعزامی دریایی گروهی متشکل از 2 هزار و 200 تفنگدار دریایی است که از شناورهای آبی‌-خاکی عملیات خود را انجام می‌دهند و مجهز به هواپیما، تانک، تسلیحات سنگین و دیگر منابع هستند. استقرار این گروه‌ها 7 ماه به طول می‌انجامد و ممکن است با انجام ماموریت‌هایی مانند گشت زنی و یا مانورهای نظامی همراه شود.

با وجود این، گزارش وال استریت ژورنال که به نقل از مقامات نظامی آمریکا منتشر شده است، درباره تعداد واحدهای اعزامی جزئیاتی منتشر نکرده است. آمریکا در حال حاضر نزدیک به 50 هزار نیرو در ژاپن، 30 هزار نیرو در کره جنوبی و 7000 نیرو در جزیره گوآم در اختیار دارد.

همچنین وزارت دفاع آمریکا قصد دارد در اقدامی مشابه، تعداد تفنگداران دریایی خود را که در داروین استرالیا مستقر هستند، افزایش دهد. در حال حاضر، آمریکا در این منطقه 1250 نیرو در اختیار دارد که هر ساله به مدت شش ماه به انجام ماموریت‌هایی آموزشی می‌پردازند. وال استریت ژورنال اعلام کرد همچنان شمار نیروهایی که قرار است به استرالیا انتقال یابند، مشخص نیست.

این اقدامات در حالی صورت خواهد گرفت که آمریکا حضور نظامی خود در خاورمیانه را کاهش خواهد داد. مقابله با روسیه و چین در راهبرد دفاعی ملی آمریکا که پیش از این از جانب دولت دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، منتشر شده است، در اولویت دفاعی واشنگتن قرار گرفته است. بر اساس گزارش اخیر، واحدهای تفنگداران آمریکایی در شرق آسیا به آمریکا کمک می‌کنند «کشورهای واقع در اقیانوس آرام را متقاعد کند تا در کنار آمریکا بایستند.»

ژنرال رابرت نلر، فرمانده سپاه تفنگداران دریایی آمریکا، گفت: «به نظر من، راهبرد دفاعی ملی و دیگر اسناد راهبردی ما را ملزم می‌کنند تا موضعی جهانی بگیریم؛ این آینده حضور نظامی دریایی ما را خصوصا در منطقه اقیانوس آرام و اقیانوس هند، شکل خواهد داد.»

وی افزود: «ما باید در این مناطق حاضر و آماده رقابت باشیم.»

همچنین وال استریت ژورنال اعلام کرده است پنتاگون اعزام تفنگداران دریایی به شرق آسیا را «جابجایی نیروها در سطح جهانی» می‌داند و «آمادگی برای جنگ» را رد می‌کند. همچنین، آمریکا ادعا کرده است این واحدهای تفنگداران دریایی عملیات گشت زنی و آموزش را انجام خواهند داد و در صورت «وقوع درگیری، وارد عمل خواهند شد.»

حال، افزایش حضور نظامی آمریکا در آسیا در حالی است که پیونگ یانگ و سئول در به پیشرفت‌هایی در مذاکرات خود درباره برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی دست یافته اند. دو کره پذیرفتند در اقدامی نمادین، در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پیونگ چانگ زیر یک پرچم رژه بروند. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، همچنین از مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، دعوت کرده است برای برگزاری آنچه نخستین نشست مقامات بلندپایه دو کشور از سال 2007 به حساب خواهد آمد، به پیونگ یانگ سفر کند.

این گرمی روابط، در پی اتخاذ تصمیم سئول مبنی بر تعلیق موقت مانورهای نظامی مشترک با آمریکا صورت گرفت. کره شمالی این مانورهای نظامی را به منزله آمادگی برای جنگ می‌داند و از آن به عنوان دلیلی برای توسعه تسلیحاتی خود استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

 

حضور نظامی آمریکا در آسیا افزایش می‌یابد

 

برچسب ها: آمریکا ، چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار