جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احتمالا امسال بودجه کمی با تاخیر ارائه شود/ما کشوری هستیم که از لحاظ پولی رها شده‌ایم

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: ما کشوری هستیم که از لحاظ پولی رها شده‌ایم، روحانی باید از حرف‌های عوام‌پسندانه خارج شود.

احتمالا امسال بودجه کمی با تاخیر ارائه شود/ما کشوری هستیم که از لحاظ پولی رها شده‌ایمغلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ارجاع برخی بندهای لایحه بودجه 97 برای اصلاح به این کمیسیون، گفت: نمایندگان دولت به عنوان نماینده عالی دولت جهت تصمیم‌گیری در کمیسیون تلفیق حضور نمی‌یابند.

وی ادامه داد: این مامور تنها وظیفه خود می‌داند که از مصوبات دولت در کمیسیون تلفیق دفاع کند حتی اگر در بحث‌های کارشناسی به این نتیجه برسند که مصوبه دولت اشتباه است باز هم بر روی آن پافشاری می‌کنند زیرا حق تصمیم‌گیری نداشته یا دولت از آنها ایراد می‌گیرد.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: دولت باید به نمایندگان خود اعلام کند که اگر در بحث‌های کارشناسی به این نتیجه رسیدید که مصوبه دولت ایرادی دارد یا نظر بهتری وجود دارد، بر روی آن نظر با نمایندگان مجلس اجماع کنند.

جعفرزاده‌ایمن‌ابادی ادامه داد: زمانی که به صورت خصوصی با نماینده دولت صحبت می‌کنیم، اعلام می‌کنند که نظرات شما درست است اما ما به کمیسیون تلفیق آمده‌ایم تا از مصوبه دولت دفاع کنیم و این یک اشکال بوده البته این ایراد به مجلس هم وارد است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: مصوبه کمیسیون تلفیق بعد از ورود به صحن با نظرات کارشناسی مواجه می‌شود، اما نماینده کمیسیون در زمانی که پشت تریبون قرار می‌گیرد تنها از مصوبه خود دفاع می‌کند و این هم اشکال است، لذا باید انعطاف داشته باشیم و اگر در جایی دچار اشتباه شده‌ایم آن را اصلاح کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 افزود: به دلیل مقاومت دولت و پافشاری بر روی مصوبات خود و همچنین زمان کم تلفیق، ما تنها در همان حیطه لایحه بودجه اقدام کردیم، رئیس مجلس هم از بودجه ارائه شده به صحن راضی نبود.

وی تصریح کرد: ما توصیه کردیم دولت کوچک شود، اما استراتژی ما برای آن چیست؟ باید مکانیزم عملیاتی و ضمانت اجرایی اینکه اگر چنین اقدامی صورت نگرفت، مشخص شود یا آنکه درباره ایجاد اشتغال اگر منابعی که دولت می‌خواهد تامین نشد، آن زمان تضمن اشتغالش کجاست؟

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی  با اشاره به مشکلات گرد و غبار، آلودگی هوا، فرسایش خاک، آب و ... در کشور اظهار کرد: اکنون تنش آبی یکی از مشکلات اساسی کشور است.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه احتمالا امسال بودجه کمی با تاخیر ارائه شود، بیان کرد: دولت و مجلس باید با هم وفاق و همدلی داشته و با کار کارشناسی تصمیمی برای منافع ملی گرفته و از آن دفاع کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: به طور مثال ما این سخن را که نباید حاکمیت به حساب‌های مردم سرک بکشد را قبول نداریم، هیچ جای دنیا این گونه نیست که مسئولان از ثروت یک شخص خبر نداشته باشند، لذا باید حاکمیت بداند که من نوعی چه میزان ثروت، تراکنش مالی و رد و بدل پولی دارم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 ادامه داد: رئیس جمهور اعلام کرده که ما نمی‌توانیم به حساب‌های شخصی مردم سرک بکشیم و این سخن غلطی است، همان طور که اخیرا همسر یکی از روسای جمهور آمریکا یک خودرو با قیمت 3 هزار دلار نقدا خرید و براین اساس دادگاه وی را احضار کرد که این پول را از کجا آورده‌ای؟ آنها با این مسائل شوخی ندارند، دولت باید از این ذهنیت عوام پسندانه خارج شود.

وی ادامه داد: معتقدم حاکمیت به صورت محرمانه تمام اطلاعات افراد را داشته باشد و با دانستن آن دیگر قاچاق، پولشویی، فروش مواد مخدر، رد و بدل اسلحه، فرار مالیاتی و ... نخواهیم داشت؛ لذا حاکمیت باید از تمام زندگی، اموال و حساب‌های من و خانواده‌ام مطلع باشد و گردش پولی مرا و امسال من را در بانک‌ها بداند اما اجازه افشای آن را ندارد.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی بیان کرد: ما کشوری هستیم که از لحاظ پولی رها شده‌ایم، لذا تقاضا دارم آقای روحانی از حرف‌های عوام پسندانه خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار