"جشن مردمی انقلاب"

شریعتمداری: مبارزه با فساد و ایجاد اشتغال مطالبه جدی مردم است/ مردم همیشه از آرمان‌های نظام دفاع کرده‌اند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مطالبه جدی امروز مردم ایجاد اشتغال برای جوانان است.

شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی امروز گفت: امسال مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن با شور و انگیزه بیشتری بر خلاف فشارهای سلطه‌گران طی روزهای اخیر علیه ملت ایران در صحنه حاضر شدند.

مبارزه با فساد و ایجاد اشتغال مطالبه جدی مردم است / مردم همیشه از آرمان‌های نظام دفاع کرده‌اند

وی ادامه داد: البته هر سال ملت ایران با بزرگواری در خیابان‌های شهرهای کشورمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن گرفته و پر می‌کنند و نشان می‌دهند که ما با گذشت 39 سال از انقلاب با وجود برخی مشکلات و فشارهای نظام سلطه همچنان استوار ایستاده و از آرمان‌های نظام و انقلاب دفاع می‌کنند.

شریعتمداری تأکید کرد: شعار انقلاب اسلامی که همان آزادی، جمهوری اسلامی است را مردم تلاش دارند تا با حضور خود در صحنه حفظ کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مطالبه و صدای مردم از مسئولان نظام گفت: امروز یکی از مهمترین مطالبات مردم برخورد همه جانبه با فساد در نظام اقتصادی کشور است و با فساد هر چند خرد و کلان باید مبارزه داشته باشیم، همچنین تلاش کنیم وجود این بدیع بزرگ از نظام جمهوری اسلامی پاک کنیم.

وی تصریح کرد: وجود فساد مطالبه جدی مردم و مانع سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی همچنین بر سر راه رقابت، فعالیت تولیدی‌ها و غیره که باید قدم‌‌های جدی‌تری را در این رابطه برداریم.

شریعتمداری تأکید کرد: موضوع رفع مشکلات مربوط به حوزه بیکاری‌ هم مطالبه جدی مردم بوده که باید در راستای آن قدم جدی‌ای را برداشت تا با جلب سرمایه‌گذاری داخلی و همچنین خارجی و ایرانیان خارج از کشور در ایران موجب توسعه اقتصادی شویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ما امروز نیازمند 180 میلیارد دلار منابع در کشور برای رشد 8 درصد در کشور هستیم که بیشتر از 35 میلیارد دلار آن شاید نتوان از منابع داخلی جذب کرد لذا باید برای جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور تلاش کرد.

وی بیان کرد: هر چند ما پیشرفت‌های خوبی را در زمینه صنعت و اقتصاد در دوران انقلاب اسلامی داشته‌ایم ما پیش از این بیشتر از 500 هزار تن ظرفیت فولاد نداشتیم  و امروز مقام چهاردهم در صنعت فولاد کشور را دارا هستیم.

شریعتمداری گفت: امروز با تولید 30 میلیون تن فولاد سنگین مقام اول در تولید فولاد سنگین را در دنیا داریم و همچنان 110 هزار تن ظرفیت تولید فولاد را داریم که این‌ها قدم‌های بزرگی در آینده فولاد کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هر روز ما در رشته‌های صنایع پایین‌ دست اقدامات و پیشرفت‌های جدیدی را می‌بینیم که طی همین چند ماه اخیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه صنعت انجام شده و در صنعت تولید روی و مس پیشرفت‌های خوبی را داشته‌ایم لذا ما در عرصه‌های گوناگون قدم‌های خوبی را بر می‌داریم.

وی خاطر نشان کرد: درزمینه‌ تکنولوژی هم جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در دنیا زده و در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد با توجه به تمامی این اقدامات اما باز هم باید قدم‌های محکم‌تری برای رسیدن به قله‌های ترقی برداریم زیرا ملت ایران شایسته خدمات بیشتر در این زمینه است.

انتهای پیام /

توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی

برچسب ها: دهه فجر ، 22 بهمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار