«الیوم السابع» مصر تصاویری از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را منتشر کرد

پایگاه خبری الیوم السابع مصر به مناسبت سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تصاویری از آن روز‌ها را منتشر کرد.

«الیوم السابع» مصر تصاویری از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را منتشر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری الیوم السابع در گزارشی نوشت: 39 سال پیش در یازدهم فوریه 1979 میلادی جمهوری اسلامی ایران پیروز و نظام شاه سرنگون شد. پیروزی انقلاب اسلامی ایران پس از خروج محمد رضا پهلوی از کشور در شانزده ژانویه 1979 صورت گرفت. تظاهرات گسترده مردمی ضد محمد رضا پهلوی در تهران و ناآرامی های مردمی گسترده در واکنش به ممنوعیت حجاب و تغییر آموزه ها ضد ظلم و ستم باعث شد شاه، کشور را ترک کند و (آیت الله خمینی ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در تاریخ یکم فوریه 1979 از تبعیدگاه خود به ایران بازگردد تا نه تنها با سیاست های غربی ها بلکه با غرب زدگی در این کشور مبارزه کند.

تصاویر دوربین های عکاسی از دهه های شصت و هفتاد قرن گذشته از ایران، به ثبت تاریخ انقلاب ایران می پردازد، انقلابی که مسیر تاریخ و چهره ایران را تغییر داد. تصویر بازگشت آیت الله خمینی [ره] از تبعیدگاه خود در پاریس در رأس همه تصاویر قرار دارد.

در تصاویری که الیوم السابع منتشر کرده است، تظاهرات گسترده مردم ایران، تصویر دانشگاه تهران، خروج شاه از کشور، بازگشت امام خمینی [ره] از پاریس، استقبال صدها هزار نفری مردم ایران از ایشان، حضور امام در میان مردم‌،‌ سخنرانی امام خمینی [ره] در فرودگاه نزدیک پاریس پیش از عزیمت به ایران، تظاهرات در برابر سفارت آمریکا در تهران، حمله دانشجویان ایرانی به سفارت آمریکا در تهران، گروگانگیری از سفارت آمریکا، نقش زنان ایرانی در حمله به سفارت و آزادی گروگان های آمریکایی و خروج آنها از ایران، به تصویر کشیده شده است.

 

انتهای پیام/

انتشار تصاویر پیروزی انقلاب اسلامی در وبسایت خبری مصری

برچسب ها: 22 بهمن ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار