مردم آفریقای جنوبی صدمین سالگرد تولد ماندلا را جشن گرفتند

مردم آفریقای جنوبی صدمین سالگرد تولد نلسون ماندلا، رئیس جمهور سابق و رهبر مبارزات آزادی بخش این کشور علیه رژیم آپارتاید را جشن گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ مردم آفریقای جنوبی صدمین سالگرد تولد نلسون ماندلا، رئیس جمهور سابق و رهبر مبارزات آزادی بخش این کشور علیه رژیم آپارتاید را جشن گرفتند.

سریل رامافوسا (Cyril Ramaphosa) رئیس کنگره ملی آفریقا در این مراسم، در همان روزی که ماندلا از زندان آزاد شد و در همان مکان که وی بعد از آزادی برای جمعیتی عظیم سخنرانی کرده بود، برای حاضران در این مراسم سخنرانی کرد.

وی همچنین در سخنرانی خود در این مراسم به بی اطمینانی‌های موجود سیاسی در کشورش نیز اشاره و تاکید کرد ما در حال گذار به سوی دولتی جدید هستیم و به صورت خاص تلاش می‌کنیم مسائل مربوط به مواضع رئیس جمهور در جمهوری آفریقای جنوبی را حل و فصل کنیم.

سخنان وی در حالی مطرح می‌شوند که مسائل مختلف از جمله اتهام‌های فساد دامن گیر دولتمردان آفریقای جنوبی و شخص رئیس جمهور شده است و وی با فشار عمده‌ای در این خصوص روبروست به شکلی که حزب کنگره ملی آفریقا، حزب حاکم در آفریقای جنوبی نشستی ویژه در روز دوشنبه برای رسیدگی به مسائل و اختلاف‌های موجود برگزار کرد.

انتهای پیام/

جشن تولد صدمین سالگرد تولد نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی

برچسب ها: آفریقا ، رئیس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار