دادگاهی در مصر ۳۲ متهم را به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرد

دادگاهی در مصر ۳۲ نفر از متهمان شورش‌های خشونت‌آمیز اوایل ۲۰۱۴ را به تحمل ۷ تا ۲۵ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از قاهره؛ دادگاهی در مصر ۳۲ نفر از متهمان شورش‌های خشونت آمیز اوایل ۲۰۱۴ که ۳ قربانی گرفت را به تحمل ۷ تا ۲۵ سال زندان محکوم کرد.

مقامات دادگاه جنایی قاهره ۱۷ نفر از متهمان این پرونده را به ۲۵ سال، ۹ نفر از آنان را به ۱۵ سال، ۴ نفر را به ۱۰ و ۲ نفر دیگر را به ۷ سال زندان محکوم کردند.

این در حالی است که ۱۵ نفر دیگر از متهمان به اقدامات خشونت آمیز علیه نیرو‌های پلیس و شهروندان در منطقه عین شمس قاهره در اوایل ۲۰۱۴ تبرئه شدند.

در شورش‌های داخلی اوایل ۲۰۱۴ مصر همچنین سه نفر شامل یک روزنامه نگار زن، یک زن مسیحی و یک کودک جان خود را از دست دادند.

بازپرسان دادگاه جنایی قاهره اعلام کردند، متهمان از حامیان و طرفداران گروه اخوان المسلمین بودند که محمد مرسی رئیس جمهور پیشین مصر نیز وابسته به آن است.

براساس اظهارات مقامات قضایی، ۲۵ نفر از متهمان به همکاری با اخوان المسلمین اعتراف کرده اند. هم اکنون بسیاری از رهبران، اعضا و حامیان این گروه مثل مرسی و محمد بدیع رهبر این گروه در زندان هستند.

با توجه به نبود رقبای قدرتمند سیاسی در صحنه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ مصر، پیش بینی می‌شود عبدالفتاح السیسی بتواند در دومین دور ریاست جمهوری خود به راحتی پیروز میدان شود.

انتهای پیام/

حکم زندان بلند مدت برای متهمان مصری

برچسب ها: دادگاه ، انتخابات ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار