مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن:

راه‌آهن در شرایط بحرانی، قابلیت تردد دارد

رشیدی با بیان اینکه راه‌آهن در شرایط بحرانی قابلیت تردد دارد، گفت: براساس اعلام هواشناسی، شرکت راه‌آهن برای آمادگی در برابر ورود سامانه بارشی به کشور تمهیداتی اندیشیده است.

تمهیدات شرکت راه‌آهن برای آمادگی در برابر ورود سامانه بارشی به کشور/ آماده‌باش قطارهای نجات و نیرو‌های عملیاتی/ راه‌آهن در شرایط بحرانی قابلیت تردد داردبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ خسرو رشیدی، مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن با اشاره به تمهیدات شرکت راه‌آهن در قبال اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی همراه با برف و کولاک از امروز (دوشنبه ،۲۳ بهمن ماه) اظهار کرد: تمهیدات در راستای دستور العمل‌های فصل سرما است و همچنین با ابلاغ اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌ها به ادارات کل مناطق از آنها خواستیم تا تمهیدات لازم را بر اساس دستور العمل‌ها و با توجه به شرایط استان‌ها در نظر بگیرند.

وی افزود: یکی از تمهیدات مربوط به آمادگی قطارهای نجات در زمان بارش برف و کولاک است که باید پرسنل آن با توجه به شرایط اضطراری در شیفت خود مستقر و از آمادگی لازم برخوردار باشند.

به گفته وی؛ از ماشین‌آلات دیزل سنگین و ماشین‌ برف روب، برای بازگشایی مسیر استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: در مواقع اضطراری،‌ پیش از حرکت قطار اصلی و برای بازدید از خطوط یک دستگاه درزین جهت بازبینی خط اعزام می‌شود. همچنین در مقاطعی که سوابق ریزش وجود دارد نیز نگهبان در نظر گرفته می‌شود تا تمام شرایط تحت کنترل قرار گیرد.

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن با اشاره به اهمیت نگهداری ایستگاه‌های قطار در شرایط اضطراری، گفت: برف روبی سکوها و تجهیز نمازخانه‌ها جهت تامین رضایت مسافرانی ‌که در ایستگاه ها انتظار می‌کشند در اولویت قرار دارد تا بر اثر سرما و برف مشکلی به وجود نیاید.

رشیدی با اشاره به رابطه کاهش دید افقی و کاهش سرعت قطار و تاخیر قطارها در زمان افزایش شدت بارش برف و کولاک گفت: دو راهکار پیش‌رو برای مدیریت موقعیت‌های این چنین وجود دارد؛ راهکار اول حاکی از حذف برنامه‌ حرکت قطارها به صورت یکی درمیان یا بیشتر است و راهکار دوم؛ بهره‌گیری از همکاری مردم به منظور مدیریت حرکت قطارها، اما با در نظر گرفتن تاخیر است که در هنگام بارندگی شدید برف و باران احتمال مواجهه با راهکار دوم وجود دارد.

وی با بیان اینکه راه آهن تنها وسیله‌ای است که در شرایط بحرانی نیز قابلیت تردد دارد، گفت: تلاش شبانه روزی همکاران ما در ۲۴ ساعت بحرانی ۷ و ۸ بهمن‌ماه باعث شد که تردد‌ها برقرار باشد و در همان زمان حدود ۱۵۰ هزار مسافر را جابجا شد.

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن در خاتمه گفت: طی ۴ روز اخیر اطلاعیه‌هایی از سازمان هواشناسی دریافت و بر همین اساس تمهیدات اندیشیده شد تا مناطق راه‌‌آهن ستاد بحران تشکیل دهند و ایستگاه‌های تشکیلاتی به صورت آماده باش قرار بگیرند تا شرایط را مدیریت کنند.

انتهای پیام/

تمهیدات شرکت راه‌آهن برای آمادگی در برابر ورود سامانه بارشی به کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار