چگونه وسوسه‌های شیطان و سپاهش را در 9 قدم از خود دور کنیم؟

در برخی از نصوص دینی راهکارهایی برای دفع وسوسه و حدیث نفس ذکر گردیده است که در مطلب زیر مشاهده می کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همه انسان ها در لحظه به لحظه زندگی آگاهانه یا غیر آگاهانه دچار وسوسه می شوند و وسوسه‌ از چیزهایى است که احدى از آن خالى نیست و تا وقتى که در مرحله قلب است و به اظهار و زبان در نیامده، گناه شمرده نمى ‌شود و القاء آن یا از جانب شیطان یا نفس اماره و یا انسان های دیگر است؛ در این میان انسان های متدین و با ایمان به دنبال درمان هستند. در برخی از نصوص دینی راه کارهایی برای دفع وسوسه و حدیث نفس ذکر گردیده است. در مقاله حاضر ماهیت و درمان وسوسه از طریق آیات و روایات بررسی گردیده است.

در این شک نیست که بیشتر دل ها را لشکر شیاطین فتح کرده و در تملّک خود در آورده ‌اند و در آن ها به وسیله انواع وسوسه‌ هائى که به برگزیدن دنیا و رها کردن آخرت مى ‌خواند تصرّف می کنند. سرّ این مطلب این است که: «غلبه و تسلّط شیطان به گونه ی است که در گوشت و خون انسان سارى است و بر قلب و بدن وى احاطه دارد، چنان که شهوات با همه این ‌ها آمیخته است.»

از این رو رسول خدا(ص) فرمود: «شیطان مانند خون در تن آدمیان جارى است.» و خداوند- از زبان ابلیس لعین- می فرماید: «در راه راست تو در کمین آن ها مى ‌نشینم، آنگاه از پیش رو و از پشت سر و از راست و از چپشان به آن ها مى ‌تازم»

البته قلمروى شیطان «تشریع» است نه «تکوین»، یعنى قلمروى شیطان فعالیت هاى تشریعى و تکلیفى بشر است. شیطان فقط در وجود بشر مى‌ تواند نفوذ کند نه در غیر بشر. قلمروى شیطان در وجود بشر نیز محدود است به نفوذ در اندیشه او نه تن و بدن او.

نفوذ شیطان در اندیشه بشر نیز منحصر است به حدّ وسوسه‌ کردن و خیال یک امر باطلى را در نظر او جلوه دادن. قرآن این معانى را با تعبیرهاى «تزیین»، «تسویل»، «وسوسه‌» و امثال این ها بیان مى‌ کند؛ و اما اینکه چیزى را در نظام جهان بیافریند و یا اینکه تسلّط تکوینى بر بشر داشته باشد، یعنى به شکل یک قدرت قاهره بتواند بر وجود بشر مسلّط شود و بتواند او را بر کار بد اجبار و الزام نماید، از حوزه قدرت شیطان خارج است. تسلّط شیطان بر بشر محدود است به اینکه خود بشر بخواهد دست ارادت به او بدهد.

شک و وسوسه‌- البته با اختلاف مراتب- از چیزهایى است که احدى از آن خالى نیست و تا وقتى که در مرحله قلب است و به اظهار و زبان (البته نه به صورت سؤال بلکه به صورت تردید و تشکیک) در نیامده، معفوّ است و گناه شمرده نمى ‌شود.

پس نفس وجود وسوسه و حدیث نفس گناه شمرده نمی شود و به همین دلیل وقتی که اصحاب ائمه به حضور آن ها رسیده و از وسوسه شکایت می کردند، ائمه آن ها را بر داشتن وسوسه توبیخ نمی کردند بلکه راهکار عملی برای تقلیل آن ارائه می دادند. این گونه احادیث متواتر هستند و ما به ذکر دو نمونه بسنده می کنیم:

۱) امام صادق(ع) فرمودند: شخصی نزد پیامبر(ص) آمده و از وسوسه شکایت کرد…پیامبر(ص)به ایشان فرمودند که می گویی: «توکلت‌ على الحی الذی لا یموت‌، و الحمد لله الذی لم یتخذ صاحبه و لا ولدا، و لم‌ یکن‌ له‌ شریک‌ فی‌ الملک‌، و لم یکن له‌ ولی من الذل و کبره تکبیرا»…مدتی نگذشت که آن شخص باز نزد پیامبر(ص)آمده و عرضه داشت که یا رسول الله دیگر وسوسه ای ندارم

۲) عبد الله بن سنان گوید که شخصی به امام صادق(ع) از کثرت آرزو و وسوسه شکایت کرد و امام فرمود دست روی سینه بگذار و سپس بگو « بسم الله و بالله محمد رسول الله و لا حول و لا قوه إلا بالله العلی العظیم اللهم امسح‌ عنی‌ ما أحذر» و سپس دست خود را بر روی شکم گذاشته و همان کلمات را سه بار تکرار کن. خداوند با این عمل وسوسه را از بین می برد. آن شخص می گفت که در نماز به خاطر وسوسه و تمنی، حضور قلبی نداشتم دستور العمل امام(ع) را انجام دادم و وسوسه ها رفع شد.

علامه مطهری(ره) بعد از طرح مباحثی در زمینه وسوسه می فرماید: «مجموعاً دانسته مى ‌شود که وسوسه‌ امرى طبیعى و عادى است، بلکه فرض شیطان در ادیان دلیل بر این است که وسوسه‌ در فکر و هم در عمل خلاف عادت نیست».

همچنین آیه الله مکارم شیرازی در تفسیر آیه «وَ نَعْلَمُ ما تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ» (و ما به وسوسه نفس آگاه هستیم) آورده:

« توسوس از ماده وسوسه به معنى افکار نامطلوبى است که از دل انسان مى‌گذرد، و اصل آن از کلمه «وسواس» گرفته شده که به معنى صداى زینت آلات و همچنین پیام و صداى مخفى است.

منظور در اینجا این است که وقتى خداوند از خطورات قلبى آنها و وسوسه‌ هاى زودگذرى که از فکر آنها مى‌ گذرد آگاه است مسلما از تمام عقائد و اعمال و گفتار آنها با خبر مى‌باشد، و حساب همه را براى روز حساب نگه مى‌ دارد».

درمان وسوسه

در مورد درمان وسوسه گناه می توان گفت گناه تا زمانی که در مرحله وسوسه است درمان آن آسان تر است؛ زیرا در این مرحله همان گونه که شیطان با ابزار شهوت، خیال و وهم، انسان را به سمت گناه می خواند و وسوسه می کند؛ در مقابل، فرشتگان الاهی نیز با استفاده از ابزاری مانند فطرت توحیدی و عقل، انسان را به سمت پاکی و طهارت دعوت می کنند. در ذیل برخی از راهکارها آورده می شود:

۱_قرائت ادعیه و اذکار

اگر شخص حقیقتاً از ذات متعالی خداوند استمداد کند و به انوار مقدسه پیامبر و اهل بیت_علیهم السلام_ متوسل شود می تواند بر وسوسه های شیطانی پیروز گردد. در برخی از آیات و احادیث راه کارهایی برای دفع وسوسه و حدیث نفس ذکر گردیده است. از آن جا که در این احادیث راهکارهای عملی ذکر شده نه مطالب پیچیده علمی، لذا احتیاج به شرح و توضیح نیست. برخی از آن ها در ذیل ذکر می شود:

الف) تسبیح‌ و ذکر حضرت عیسى‌ (ع) برای دفع وسوسه ابلیس عبارت بود از: «سبحان الله مل‌ء سماواته و أرضه، و مداد کلماته، و زنه عرشه، و رضا نفسه».

ب) پیامبر اکرم(ص) فرمودند: هر کسی این کلمات را در هر روزی ده مرتبه تکرار کند خداوند…او را از شر ابلیس و سپاهیانش حفظ می کند..و آن کلمات عبارت است از: «أعددت‌ لکل‌ هول‌ لا إله إلا الله و لکل هم و غم ما شاء الله و لکل نعمه الحمد لله و لکل رخاء الشکر لله و لکل أعجوبه سبحان الله و لکل ذنب أستغفر الله و لکل مصیبه إنا لله و إنا إلیه راجعون‌ و لکل‌ ضیق حسبی الله و لکل قضاء و قدر توکلت على الله و لکل عدو اعتصمت بالله و لکل طاعه و معصیه لا حول و لا قوه إلا بالله العلی العظیم‌».

پ) امیرالمؤمنین(ع): زمانی که کسی از شما مورد وسوسه ابلیس قرار گرفت به خداوند پناه برده و گوید «آمنت بالله و برسوله‌ مخلصا له الدین‌».

ج) امام صادق (ع): همانا حضرت آدم (ع) از حدیث نفس و غم و اندوه به خداوند شکایت کرد و جبرئیل نازل شده وفرمود بگو «لا حول و لا قوه الا بالله» و حضرت آدم آن را گفته و از غم و اندوه و وسوسه رهایی یافت.

چ) امام صادق(ع) در مطلبی دیگر نیز فرمودند: شخصی نزد پیامبر(ص) از وسوسه ای که داشت و همچنین بدهی و سنگینی نفقه اهل وعیال شکایت کرد و پیامبر(ص) فرمودند که این کلمات را تکرار کن «توکلت‌ على الحی الذی لا یموت‌ و الحمد لله الذی لم یتخذ صاحبه و لا ولدا و لم‌ یکن‌ له‌ شریک‌ فی‌ الملک‌ و لم یکن له ولی من الذل و کبره تکبیرا» و مدتی نگذشته بود که بازگشته و گفت وسوسه سینه ام تمام شد و بدهی ام پرداخت شد و رزق و روزیم وسعت پیدا کرد.

۲_کاستن از هیجان شهوت

پیامبر اکرم(ص) فر مودند: «شیطان نسبت به فرزند آدم به منزله خونى است که در رگ هایش جریان دارد، پس تا مى‌ توانید با گرسنگى و تشنگى حرکت شیطان را کند سازید»

و مجلسی در شرح و تفسیر حدیث گوید که: «مجرای شیطان شهوات است و گرسنگی از هیجان شهوت می کاهد.»

در «منهاج البراعه» در این زمینه وارد شده است که: «نیروی شهوت با خوردن و آشامیدن تأمین می شود پس گرسنگی و روزه شهوت را ضعیف کرده و صولت نفس را از بین برده و راه نفوذ شیطان را مسدود می کند»

۳_عدم فکر گناه

آقا جمال خوانسارى در شرح حدیث «مَنْ‌ کَثُرَ فِکْرُهُ‌ فِی‌ الْمَعَاصِی دَعَتْهُ إِلَیْهَا» گوید که «هر که بسیار باشد فکر او در گناهان بخوانند گناهان او را به سوى خود، مراد این است که آدمى باید که زیاد در فکر و خیال منکرات نباشد و خود را مشغول سازد از آن که در فکر و خیال آنها بودن باعث میل و رغبت به آنها مى ‌شود و بسیار مى ‌شود که به حدّى رسد که مرتکب آن گردد».

۴_هدیه دادن

و در حدیثی از پیامبر(ص)برای رفع وسوسه به دادن هدیه رهنمون شده است .ایشان فرمودند: «به یکدیگر هدیه دهید زیرا که هدیه وسوسه های سینه را دفع می کند.»

۵_آب باران

در حدیث معتبر از امام علی(ع) وارد شده است که آب آسمان را بیاشامید زیرا که سبب تطهیر جسم شما و رفع آلامتان می شود چنانچه خداوند سبحان فرموده است:« و از آسمان بارانى بر شما فرو ریزانید تا شما را با آن پاک گرداند ، و وسوسه شیطان را از شما بزداید و دلهایتان را محکم سازد و گامهایتان را بدان استوار دارد.»

۶_دانه انار

امام صادق(ع) فرمودند:« در هر دانه ای از انار که خورده می شود، حیاط قلب و نورانیت نفس است و وسوسه شیطان را تا چهل شب از بین می برد.»

۷_آب سدر

امام صادق(ع) فرمودند: «سرهایتان را با برگ سدر بشوئید که هر فرشته مقرب و هر پیغمبر مرسلى آن را تقدیس کرده و به پاکى ستوده و دعا کرده، و هر کس سرش را با برگ سدر بشوید خداوند وسوسه شیطان را تا هفتاد روز از او بگرداند و دور سازد و هر کس که خداوند وسوسه شیطان را هفتاد روز از او باز گردانده دور سازد دیگر معصیت خداوند را نخواهد نمود و هر کس معصیت خداوند را نکند وارد بهشت خواهد شد.

۸_مسواک زدن

امام صادق(ع)فرمودند: «مسواک زدن وسوسه سینه را از میان بر می دارد.»

۹_روزه گرفتن

ابوبصیر گوید که از امام صادق(ع) از روزه ایام سال سؤال کردم و ایشان فرمودند: «پنجشنبه اول و چهارشنبه وسط و پنج شنبه آخر هر ماه، زیرا که پریشانی قلب و وسوسه های سینه را از بین می برد.»

نتیجه گیری

در این نوشتار وسوسه و دفع آن در قرآن و روایات بررسی گردید. یافته‌های تحقیق حاضر به شرح ذیل می‌باشد:


بیشتر بخوانید: چگونه می‌توانیم دل امام زمان (عج) را شاد کنیم؟


نفوذ شیطان در اندیشه بشر منحصر است به حدّ وسوسه‌ کردن و خیال یک امر باطلى را در نظر او جلوه دادن؛ قرآن این معانى را با تعبیرهاى «تزیین»، «تسویل»، «وسوسه‌» و امثال اینها بیان مى‌ کند.

در برخی از آیات و احادیث راه کارهایی برای دفع وسوسه و حدیث نفس ذکر گردیده است. برخی از راهکارهای دفع وسوسه عبارتند از: قرائت ادعیه و اذکار، کاستن از هیجان شهوت، عدم فکر گناه، هدیه دادن، آب باران، دانه انار، آب سدر، مسواک زدن، روزه گرفتن.

منبع:افکار نیوز

انتهای پیام/

9 راهکار ساده برای رهایی از شر شیطان

برچسب ها: احادیث ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تهران
۱۶:۵۵ ۳۰ دی ۱۴۰۲
خواندن آیت الکرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
توروخدا کمکم کنید شیطان زده شدم باورتون نمیشه ولی شیطان زده شدم قضیه از اونجایی شروع شد که ماه رمضان روزه نمیگرفتم حجابم شل شده بود و خیلی تند نماز میخواندم و به یاد خدا نبودم تا اینکه یه روز که تو خونه تنها بودم دیدمش داخل اتاق مادرم بود 5 6 بار رفتم و اومدم دیدم نشسته تا دلمو زدم به دریا و وارد اتاق شدم میخواست بهم حمله کنه از اون موقع تا حالا هرچی بلا بود برسرم نازل شد سکته مغزی کردم یه شب خواب درست نداشتم مرغ عشقم مریض شد جهشی قبول نشدم هرجا رو نگاه میکنم میبینمش بخدا خستم من فقط 11 سالمه فیلم ترسناک یا چیز دیگه هم ندیدم خودمم مریض شدم توروخدا اگر راهی هست بگید
Iran (Islamic Republic of)
حسبی الله
۲۰:۵۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
شیطان قسم خورده مارو به گناه آلوده کنه و گولمون بزنه وقتی هممون این قضیه رو میدونیم باید تلاش کنیم گولشو نخوریم
شیطان شوخی نداره به بزرگی خداقسم خورده ما هم باید به بزرگی خدا قسم بخوریم که جلوی شیطان وایسیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۶:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
باسلام خدمت دوستان آنچه که استنباط میشودتا لحظه مرگ وسوسه مثل خون در فکر انسان جاری است وانسان بایاد خدا بصورت دائم از سقوط خود جلوگیری میکند با طاعت خدا و جوانمردی وسخاوت و انفاق وانسانیت حسینی
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد حسن پور
۰۵:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
سلام بر امت اسلام عزیز
بسم الله الرحمن الرحیم
دانه انار

امام صادق(ع) فرمودند:« در هر دانه ای از انار که خورده می شود، حیاط قلب و نورانیت نفس است و وسوسه شیطان را تا چهل شب از بین می برد.»

بنده برای این حدیث سندی پیدا نکردم
لطفا باز بینی کنید
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
رعنا
۱۰:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
اعوذ بالله من شر شیطان رجیم
و ما لنا الّا نعبد الله و قد هدانا سبلنا
به خدا پناه میبرم از شر شیطان رجیم
و چرا خداوند را نپرستیم در حالیکه راه درست را به ما نشان داده
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۳۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
من هم خسته شدم ازوسوسه شیطان به خداپناهی میبرم امابازهمگناه میکنم توبه میکنم آنها انگار تسخیر م کردن اذیتم میکنم چندبار مثل سایه می‌بینیم هم من و همسرم شما رابهخدانجاتم بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
من هر بار توبه کردم ولی باز شکستم نمیدانم چکار کنم خودمم خسته شدم قول به خدا دادم قول به حضرت مهدی دادم ولی شکستم حالا چکار کنم که شیطان رجیم در قلب و جان من لانه کرده است به دادم برسید که خیلی پشیمانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
من هم عاشق دینم هستم وهم امامان عزیزم خیلی دوست دارم.وتا الان نگذاشتم وسوسه های شیطان برمن تسلط کند ولی باز هم مبینم درونم هستند خدایا بازهم کمکم کن باپرتاب سنگین ترین سنگها از دستشون برای همیشه راحت شم اخه این لعنتی چیه دونمان
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمد
۱۹:۴۳ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
خدایا منو از شر شیطان دور کن
Iran (Islamic Republic of)
اکب بختیاری
۱۱:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
پناه میبرم به خدا از شر شیطان
Iran (Islamic Republic of)
زهرا نگهداری
۱۸:۴۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
عالی خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
الحمدالله بابت متنتون خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
عزیزان آیه الکرسی خیلی توی رفع وسوسه شیطان تاثیرداره التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
مرسین
۱۵:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
الله هم سنی الا سیدی نامی محمد و الا الهی صحبهی و صلم.
خداوندا من را از وسوسه های شیطان دور کن و در زندگی موفق گردان در امتحانات مدارس سربلندم کن و نگذار که وسوسه های شیطان من را هل کند خداوندا گناهانم را ببخش و در راه حق قرارم و جای در بهشت برایم قرار بده و تمام خواسته هایم را براورده کن و در راه راست هدایت کن و من را از راه شر ووسوسه های شیطان میلیود ها فرسنگ دور کن.
امین
لا هی لا هه اله لا محمد رسول الا
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۵:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
عالی
Finland
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
ضربان قلبم آرام شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
به نام خدا
با خودت مدام همین جمله رو تکرار کن : به جهنم
همه افکار منفی رو چال کن و استرس ها رو دور بریز
و به خدا توکل کن
خوندن نماز و قرآن رو هم تو اولویت زندگیت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
مطلب بسیار عالی است خدا خیرتون بده
به وسواس شیطان بها ندیم و توجه نکنیم حله

شیطان با سپاه جن خودش یه فکر میندازه تو ذهن انسان. برای انسان پله میچینه و هرچه انسان این افکار رو ادامه بده. شیاطین پله های بعدی رو میذارن جلو فکر انسان. تا حدی که این افکار مزخرف انسان رو روانی و دیوانه و کافر و بی امید کنه.
و با این وسواس روحي و جسمی انسان رو به قعر جهنم بکشه

تنها راه حل مبارزه با شیطان همینه که اصلا به وسواس وحشتناک و دیوانه کنند و زجرآور شیطان توجه نشه
چون تو زمین بازی شیطان، شیطان هرجور دوست داره زمین بازی رو میچرخونه

به قرآن قسم که افکار مزخرف و بی سر و ته داشت دیوانم می‌کرد
سخنرانی چند استاد رو که گوش دادم به همین نتیجه رسیدم
که اصلا نباید حتی اندازه یک دانه شن توجه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
باسلام وعرض ادب خدمت دوستان عزیزبایداینجااعتراف کنم که من ۳۸سالمه وتواین مدت البته تایکماه پیش خیلی گناه کردم وازخدادورشده بودم ولی الان به لطف خدایکماهی هست که به درگاه خداوندمتعال توبه کردم که تاآخرعمرم دیگه کارهای زشت گذشته روتکرارنکنم.خیلی پشیمانم واقعانمیدونم خدامنومیبخشه یانه.امیدوارم که بادعاهای شماعزیزان گناهام بخشیده بشه وتاآخرعمرتواین راه نورانی بایگانه خالق هستی گذرکنیم.وهمچنین باشمادوستان گرامی
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۲۲:۰۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
لعنت بر شیطان.....خداوندا مرا از شیطان دور ساز و از وسوسه هایش مرا دور کن....درود بر خداوند و لعنت بر شیطان رجیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
از گناهانم بگذر که خیلی شرمنده ام
آقا منو ببخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۰۱:۰۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۹ دی ۱۳۹۹
با توکل به خدا و انجام کار های خیر و پسندیده در راه رضای خدا
و دوری از زشتی ها و سرپیچی از فرامین شیطان
و امید به رحمت خدا
میتونیم بر شیطان غلبه کنیم شیطان از ما پست تره
تمام جهان مطیع فرمان خداست
و اگه خدا رحمت هدایتش رو بر کسی نازل کنه
جن و انس و زمان حتی ذره ای نمیتونن ایمانش رو سست کنن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۳۷ ۱۷ دی ۱۳۹۹
لعنت بر شیطان .خدایا منو ببخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
خدا رو شکر وقتی این متن هارو خوندم حس عجیبی به من دست که انشالله با کمک خداوند یگانه همه ما از شر شیطان رانده شده بدور باشیم
به امید اینکه شیطان از ما همه انسان جهان دور باشد
پس ...یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۰ دی ۱۳۹۹
لعنت بر شیطان
لعنت خدا هزار بار بر شیطان و سپاهش
خدایا خودت ما رو از شر این رانده شده وحشی کافر نجات بده
پروردگارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
فرمایش امام صادق علیه السلام :
به وسواس شیطان بها نده
اعتنا نکن
اصلا بهش فکر نکن

وقتی هی میبینه که ذهنت رو داره درگیر میکنه و تو بهش بها میدی میفهمه که موفق شده و بیش تر تلاش میکنه
پشت سر هم افکار کافرانه خودش رو میریزه تو وجودت
به هیچ عنوان بهش توجه نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۳ دی ۱۳۹۹
خداااااااخودس منوببخشه
ازشروسوسه های شیطان به خداجانم پناه میبرم‌تنهاتکیه گاهم‌هست
تاخدابه من کمک نکنه هیچکس نمیتونه
خدایاااااامختاجتم
کمک کمک کمک کمکم کن
هیچی نمیخوام جزتقرب ونزدیکی به خودت را
Iran (Islamic Republic of)
نشناس
۰۰:۰۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
خداخودش منوببخشه
ازخداخواهانم مراببخشه وکمکم کنه بروسوسه های شیطان غالب شم وشکستش بدم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۴۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
اگر سفری در پیش دارید که دودل هستید وبه ان سفر میروید اگر در ان سفر احساس کردید خدا خیلی شمارو دوست دارد اون وقت عاشق خدا میشی. صد درصد خدایا خیلی بزرگی من هیچکسو ندارم اخر خلافم اوردم ولی الان هیچی ندارم بجزخدا. وخوانوادم من تازه ۱۹ ساله میشم دو بار زندان رفتم ولی می دونم همه اینا کار خدا بوده که به من بیاموزه زندگی رو هیچ وقت از خدا ناراحت نشید خدا مثل مادر میمونه که هیچوقت بد شما رو نمیخواد مطمعن باشید که خوب شمارو میخواد خدا عاشقتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم انچه از متن نوشتار برمیاید و از کلمه نورانی قران انست که شیطان بر سمت جلو و سمت پشت
و سمت راست و چپ انسانی غلبه می یابد و وسوسه ها را از این محلها انجام میدهد تنها دو جنبه برای انسان بی نفوذ شیطان است سمت آسمان و دعا (بالا) و سمت زمین یا (سجده) که راه رستگاری انسان و رهایی از شیطان است
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار خدا
۰۹:۳۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
به حق فاطمه زهرا قسمت میدم خدا،
که مارو از شر شیطان لعیم دور کنی.
آمین
یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
از خدایا میخواهم کمکم کند و مرا از وسوسه های شیطان دور کند
Iran (Islamic Republic of)
یک بنده
۱۲:۵۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
سلام دوستان و مسلمانان عزیز امیدوارم که تمام شما از شر شیطان راحت بشید و بر شیطان غلبه کنید انشالله خداوند متعال و عزوجل تمام‌ شما رو ببخشه و حاجت هاتون رو بر آورده کنه یکدیگر رو حلال کنید و بخشش داشته باشید تا خداوند نیز شما را ببخشد یک بنده حقیر نزد خدا
Iran (Islamic Republic of)
عباس شمگانی
۱۵:۱۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
خدایا مارا از شیطان و وسوسه هایش دور کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
لعنت بر شیطان
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۱:۵۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خدا من رو از وسوسه شیطان نجات داد الحمدلله واقعا شاکرم
گفتم راه حل خوبی بگم: وضو بگیرین
بعد یه صوت بسیار زیبای قرآن رو دانلود کنین
(سوره یاسین رو پیشنهاد میکنم)
بزنین پخش با صدای بلند
در همون حال نماز بخون
اون قدر حس پاکی بهتون دست میده که وصفش خیلی سخته
رحمت بی نهایت خدا رو حس میکنی
Iran (Islamic Republic of)
یک راه
۱۸:۱۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خدا من رو از وسوسه شیطان نجات داد الحمدلله واقعا شاکرم
گفتم راه حل خوبی بگم: وضو بگیرین
بعد یه صوت بسیار زیبای قرآن رو دانلود کنین
(سوره یاسین رو پیشنهاد میکنم)
بزنین پخش با صدای بلند
در همون حال نماز بخون
اون قدر حس پاکی بهتون دست میده که وصفش خیلی سخته
رحمت بی نهایت خدا رو حس میکنی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۵۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
عاالی خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
لعنت بر شیطان
خداوندا تا حالا هر گناهی که کردم منو ببخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
خدایا تا به روز عاشورا قسم میدهم که گناه کبیره مرا ببخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
لعنت بر شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
خدایا منو ببخش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
خدایا هر گناهی کردم ببخشید به بزرگی خودت ببخشید
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
لعنت بر شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
لعنت بر ابلیس که رانده شده است از در گاه الهی . پروردگارا تنها به تو پناه می برم و از تو یاری و مدد می جویم ای قادر و توانا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
خدایا منو از وسوسه شیطانی دور کن الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
لعنت خدا بر شیطان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
خداوندا ما را در پناه خود نگه دار و از شر شیطان دورمان کن. انشاالله که بتوانیم حق الناس و حق الله را هر چند ناچیز به جا بیاوریم. خداوندا ما را در این راه کمک بفرمایید. آمین یا رب العالمین.
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۲۰:۱۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
خدا یا به خاطر همه چیز واقعا ببخشید
Iran (Islamic Republic of)
محمو
۱۲:۰۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خدایاتاپاکم نکردی خاک نکن.لعت برشیطان
Iran (Islamic Republic of)
مهدی نعیمایی
۱۵:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
خدایا مارا از وسوسه های شیطان دوربدار آمین
Iran (Islamic Republic of)
قریبه
۱۶:۴۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خدا خودش کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
لاحول و الا قوه الا به االله العلی و العظیم..خدایا خودت کمکم کن و حال دلمو خوب کن و همیشه فقطرو فقط خودت تو دل من بمون و هیچ وقت منو تنها نزار خیلی دوستت دارم خداجونم
Germany
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۴ تير ۱۳۹۹
خدایا بخاطرهمه چیزببخش......
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۱:۳۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اعوذ باالله من همزات الشیاطین
Germany
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
خداوندا همیشه مرا از شیاطین وازبلاهای بد دور کن ونفسم را ایمانم را دور کن پروردگارا
Iran (Islamic Republic of)
M.a
۰۱:۰۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
خدایا تا پاکم نکردی خاکم نکن لعنت خدا بر شیطان و سپاهش
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۲۲:۱۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
مرگ بر
شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
لعنت بر شیطان رجیم
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۶:۵۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایا ترو به تک تک ایه های قران قسم میدممن رو ببخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا تو برای ما بخواه فقط خودت واهل بیت علیهم السلام
Afghanistan
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
لعنت بر شیطان رانده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
لعنت خدا بر شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی است من راضی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
خداجونم دستمو بگیر تا پاکم نکردی خاکم نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
لعنت برشیطان رجیم
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۱۸:۰۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۸
خوب بود من که موفق شدم و ممنون از راهنمایی شما
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۱:۱۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
سلام من هر وقت تنهام این شیطان لعنتی به سراغم میاد فقط خدا خودش کمکم کنه ببخشه منو
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۱۸:۳۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
شبطان ازتمام ضعف های ما اگاه است پس سعی داردبا ان هاماراگمراه کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۹ ۲۷ تير ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
لعنت خدا بر شر جان شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام.لطفابرای رهایی شیطان ازمنزلم کمکم میکنیداگه امکان داشته باشه بصورت خصوصی باشمادرمیون بگذارم.باسپاس.
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
خدا آقبت همه ی آدم های خوب را ختم بخیر کند
(آ مین یارب ا لعا لمین)
Iran (Islamic Republic of)
هدایت
۰۱:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
خداجونم تو خودت همیشه مواظبمون باش....همیشه دستامونو بگیر خدا جونم....میدونم تو همیشه با تک تک مسلمانان هستی و نمیزاری هیچ خطری تهدید کند کسی راخداجونم همیشه باهام بودی و کمکم کردی مطمئنم از این به بعدشم هستی
مرسی خداجونم تا بی نهایت حتی از بی نهایتم بیشتر دوست دارم...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فربد
۲۱:۱۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
لعنت خداوند بر شیطان خدایا تا ما را نبخشیدی از دنیا نبر
Italy
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
یاالله دستم را رها نکن
Iran (Islamic Republic of)
علی ع
۰۶:۰۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل فی فرجه صاحب الزمان وفرجنا به
بحق حضرت زینب سلام الله علیه
اللهم صل علی محمد وال محمد.
یا ابا صالح المهدی ادرکنی اقا جان لحظه ای چشم از ما بر ندار.
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
محبوب
۰۱:۳۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
خدایا از شر شیطان به تو پناه میبریم
Germany
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
خدایا دستم را بگیر ولحظه ای مرا به حال خودم وامگذار. جز تو پناهی ندارم. در این تاریکی دنیا تنها نور هدایتگر من تو هستی. دستانم رابگیر، تنهایم مگذار ای پناه بی پناهان.
Iran (Islamic Republic of)
Nadr
۱۹:۵۴ ۱۳ تير ۱۳۹۸
خدایا به امید تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
خدایا از گناهانمان بگذر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
بدترين چيز دنيا شكه اينكه ندونى چي راسته چى دروغه اگرفقط شيطان بود ميشد باهاش مقابله كرد يا اگرفقط شك بود هم ميشد باهاش مقابله كرد اما اين دوتا مكمل هم هستند متاسفانه كاش خدا راه درستو بهمون نشون بده چون تنها چيزى كه توش شك ندارم خداست
Iran (Islamic Republic of)
عباداله شباب
۱۹:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
خداشیطان را ازمادورنگه داردکه مابندگان ضعیفی هستیم دربرابرمکرشیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۸ دی ۱۳۹۷
ـ «پيامبر گرامي اسلام صلي‌الله عليه و آله و سلم»:
إنَّ الشيطانَ يَجري مِنِ ابنِ آدمَ مَجريَ الدَّم
شيطان، همانند گردش خون در تن آدمي جريان دارد! (شهاب‌الاخبار، ص ٣٥٩)
دقت کنید دقت کنید1400سال پیش پیامبر به جاری بودن خون در بدن اشاره میکنه در صورتی که این قضیه قرن 15 میلادی توسط ویلیام هاروی کشف شده .الله اکبر
United States of America
agahi90.ir
۱۹:۳۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
لا حول و لا قوه الا بالله
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
«لا حول و لا قوه الا بالله》
Iran (Islamic Republic of)
Saber
۲۳:۵۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
پناه میبرم به خدا از شر شیطان رانده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم