سجادی درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مردم در راهپیمایی 22 بهمن هر سال باشکوه‌تر شرکت می‌کنند/مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال است

مهم ترین دستاورد انقلاباسلامی  استقلال استسخنگوی جبهه پیروان گفت: یکی از دستاورد‌های انقلاب استقلال است، چرا که قبل از آن برخی کشور‌ها در شخصی‌ترین مسائل ما دخالت می‌کردند.

سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور پیوسته مردم در بزنگاه‌های حساس در طی 39 سال اخیر، اظهار کرد: مردم ما همانطور که امام خمینی (ره) تعبیر کرده‌اند حتی از مردم صدر اسلام نیز بهترند، چرا که از هیچ جهاد و فداکاری در عرصه‌های مختلفی مانند جنگ،  حضور در سالگردهای پیروزی انقلاب اسلامی و حتی جبهه مقاومت اقتصادی و سیاسی برای نظام کم نگذاشته‌اند.

وی افزود: این امر بیانگر آن است که انقلاب اسلامی ریشه‌دار بوده و نه تنها سیاسی است، بلکه جنبه عقیدتی نیز دارد و به قول شهید بهشتی انقلاب ما، انقلاب ارزش‌ها بود، چرا که ارزش‌های این نظام برگرفته از تعالیم اسلامی است.

سجادی تصریح کرد: به عنوان مثال قانون اساسی سندی است که با خون‌بهای شهدا بدست آمده و بند بند آن از تعالیم اسلامی نشئت می‌گیرد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: مردم هشیار ما به ریشه‌دار بودن نظام معتقد و از آن حمایت می‌کنند، البته علت‌های بسیاری سبب شده که آنها نظام جمهوری اسلامی را دوست بدارند.

وی ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی قابل مقایسه با هیچ‌یک از گفتمان‌های دنیا مانند سوسیالیستی، لیبرالیستی و روش‌های غربی و شرقی نیست و در واقع فصل جدیدی در تشکیل حکومت برمبنای مردم‌سالاری دینی است که در جهان در نوع خود بی‌بدیل است.

سجادی تأکید کرد: مردم ما به خوبی دریافته‌اند که انقلاب جمهوری اسلامی چه ارزش‌های عظیمی را خلق و توانسته قدرت‌ نرمی را به منصه ظهور برساند و الهام‌بخش جهان در زمینه بیداری اسلامی باشد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: نظام جمهوری اسلامی نفوذ بی‌نظیری در میان مردم خاورمیانه، جنوب شرق آسیا، آفریقا و دیگر نقاط جهان دارد و مردم ما این نفوذ را دریافته و می‌دانند که هیچ نظام دیگری نمی‌تواند چنین اهداف عالی را به ثمر برساند.

وی اذعان کرد: همین مسائل باعث شده که مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هرسال باشکوه‌تر از سال قبل در این حماسه حضور پیدا کنند.

سجادی اظهار کرد: ممکن است که کاستی‌هایی در کشور وجود داشته باشد، اما چنین چالش‌هایی مانع از حمایت مردم از نظام نمی‌شود، چرا که آنها می‌دانند چنین مشکل‌هایی مقطعی بوده و به خوبی دریافته‌اند که انقلاب اسلامی سایه استکبار را نه تنها از سر ایران بلکه می تواند از سر بسیاری از کشورهای مسلمان رفع کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: مردم ایران به خوبی آگاهند که اگر مشکلات مقطعی مانند مسئله 9 دی پیش می‌آید باید آن را در نطفه خفه کنند، به عنوان مثال در حوادث دی ماه سال جاری متوجه شدند که عمق داستان از اعتراض به مسائل معیشتی فراتر رفته و کشورهای نظام سلطه سعی دارند تا کیان نظام را خدشه‌دار کنند، لذا به میدان آمدند و نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کردند.

وی درباره این مسئله که شعارهای انقلاب در 40 سال اخیر محقق شده است یا خیر، اذعان کرد: شعارهایی که از سوی امام خمینی(ره) و مردم در زمان پیروزی انقلاب مطرح شد، جزء آرمان‌هایی است که اگر به صورت کامل محقق شود، دیگر ما به نهایت اهداف خود نزدیک شده‌ایم؛ لذا ممکن است که ما افق‌هایی را ترسیم کنیم، اما رسیدن به آن با موانعی مواجه خواهد بود.

سجادی افزود: جمهوری اسلامی به بسیاری از دستاوردها در زمینه‌های علمی، اقتصادی و سیاسی دست یافته و امیدواریم که کلیه شعارهای انقلاب در آینده نه‌چندان دور محقق شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مهمترین شاخصه‌ای که ما بعد از انقلاب توانسته‌ایم به آن دست پیدا کنیم استقلال است، چرا که ایران در زمان نظام شاهنشاهی تحت سلطه کشورهای استکبار جهانی بود تا جایی که آنها حتی در شخصی‌ترین مسائل کشور به ما خط می‌دادند.

وی افزود: در دوران ستمشاهی به هیچ‌ عنوان به نخبگان بهایی داده نمی‌شد و بعضا با آنها برخورد نیز صورت می‌گرفت، به همین دلیل در زمینه فناوری و گسترش علم و دانش در سطح بسیار پایینی قرار داشتیم.

سجادی ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب در کشور حدود 150 هزار دانشجو وجود داشت، اما اکنون بیش از 4 میلیون نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند و این مسئله به این معناست که دانش به امری مردمی تبدیل شده و افراد روستایی و کم بضاعت نیز می‌توانند به دانشگاه راه پیدا کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تأکید کرد: ایران در دوران ستمشاهی ژاندارم منطقه و غلام حلقه به گوش کشورهای استکباری بود. اما اکنون نفوذ بسیار بالایی در کشورهای منطقه داریم.

وی درباره نفوذ ایران در مسائل منطقه و حتی جهان، تصریح کرد: چنین نفوذی نشان‌دهنده قدرت نرم و سخت جمهوری اسلامی ایران است، چرا که ما در زمینه دفاعی و موشکی از بسیاری از کشورها سبقت گرفته‌ایم.

سجادی تأکید کرد: نفوذ ایران در کشورهای منطقه به حدی افزایش یافته که آمریکا از منطقه نفوذ خود بیرون رانده شده است. به عنوان مثال آمریکا داعش را پدید آورد که به صورت ساختگی با آن مبارزه کند، اما ایران با نابودی کامل این گروهک تروریستی بساط توطئه آمریکا را به صورت کامل برچید.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: دلیل اصلی عصبانیت آمریکا و اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل افزایش روز‌افزون نفوذ ما در کشورهای دنیاست، چرا که از افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران هراس دارد.

وی با اشاره به مسائلی که باید در ادامه راه برای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی به آن ورود پیدا کنیم، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را مطرح کردند، می‌تواند نعمت‌ها و استعدادهای داخلی را به منصه ظهور برساند؛ چرا که با کشف منابع و بکارگیری استعدادها در مسیر درست می‌توانیم تا حدود زیادی از فقر و محرومیت در جامعه بکاهیم.

سجادی با اشاره به تحقق بنیان‌های فکری امام خمینی(ره) و تدابیری که باید در راستای این امر بکار گیریم، اذعان کرد: پایه‌های این نظام بر دوش مردم قرار دارد و آنها هستند که از انقلاب دفاع می‌کنند، لذا نباید به لحاظ معیشتی در تنگنا قرار بگیرند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: با افزایش اشتغال و تلاش برای رفع مشکلات مردم می‌توانیم تا حدود زیادی بنیان‌های فکری امام خمینی را محقق کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار