نماینده سازمان همکاری های بین المللی ژاپن مطرح کرد؛

تأمین ۵۱۷ میلیارد تجهیزات پزشکی ۲ بیمارستان در ایران از سوی ژاپن

کوبایاشی گفت: تفاهم نامه ۵۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی بین ایران و ژاپن برای تأمین تجهیزات پزشکی در ۲ بیمارستان به امضا رسید.

تأمین ۵۱۷ میلیارد تجهیزات پزشکی ۲ بیمارستان در ایران از سوی ژاپنبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یوکی هارو کوبایاشی نماینده سازمان همکاری های بین المللی ژاپن در مراسم امضای تفاهم نامه تأمین منابع مالی تجهیزات تشخیصی و درمانی در ایران بین 2 کشور که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: امروز تفاهم نامه ای به ارزش یک میلیارد و 534 ین ژاپن معادل 517 میلیارد و 800 میلیون ریال به منظور تأمین تجهیزات پزشکی در 2 بیمارستان آرش و امام حسین در تهران بین سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) و وزارت بهداشت به امضا می رسد.

وی ادامه داد: در راستای این موافقت نامه تجهیزات پزشکی در 2 بخش سرطان و بیماری های قلبی عروقی به منظور بهبود روش های تشخیصی و درمانی به خصوص تشخیص زودهنگام سرطان و بیماری های قلبی عروقی تأمین خواهد شد.

نماینده سازمان همکاری های بین المللی ژاپن عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سطح مراقبت های سلامت با تاکید بر پیشگیری و مدیریت بیماری های عفونی به تدریج افزایش یافت، همچنین خدمات سلامت بر تقویت سیستم های بهداشتی درمانی در مناطق روستایی و توسعه فعالیت های ملی با مراقبت های اولیه در دستور کار قرار گرفت و شاهد بهبود چشمگیر خدمات سلامت در ایران بودیم.

کوبایاشی تصریح کرد: تجهیزات پزشکی پیشرفته مرتبط با بیماری های غیرواگیر در ایران به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم های اقتصادی در مراکز درمانی به روز رسانی نشده بودند و این موضوع یکی از چالش های نظام سلامت در سال های اخیر در ایران بوده است، در این زمینه کمبودهایی در زمینه تجهیزات پزشکی تصویربرداری و دستگاه های آنژیوگرافی و جراحی آندوسکوپی وجود داشته ، به همین دلیل مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش معاونت درمان وزارت بهداشت امکانات تشخیصی در مراکز دولتی شرق تهران که جمعیت زیادی با درآمد کم در این منطقه ساکن هستند، به میزان مورد نیاز وجود ندارد، گفت: اکنون با این همکاری تجهیزات مناسب پزشکی برای خدمت رسانی به بیماران سرطانی و قلبی عروقی تأمین خواهد شد.

نماینده سازمان همکاری بین المللی ژاپن یادآور شد: امیدواریم همکاری های بین ایران و ژاپن به منظور ارتقای خدمات بهداشتی درمانی افزایش پیدا کند همانطور که تاکنون این اعتبار مورد نیاز برای تأمین تجهیزات پزشکی این 2 بیمارستان از محل اعتبار مالیات دهندگان در ژاپن تأمین شده است.

انتهای پیام/

امضای تفاهم نامه ۵۱۷ میلیاردی تجهیزات پزشکی بین ایران و ژاپن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار