عزم کره جنوبی برای کاهش تنش‌ها با کره شمالی

وزارت وحدت کره جنوبی ار عزم سئول برای کاهش تنش‌ها با کره شمالی و همچنین فراهم کردن مقدمات دیدار خانواده‌های دورافتاده دو کره خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت وحدت کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد به دنبال افزایش موارد دیدار‌ها میان اعضای خانواده‌هایی خواهد بود که در نتیجه جنگ کره از هم دور افتاده‌اند.

سئول همچنین افزود به دنبال کاهش تنش‌های نظامی با پیونگ‌یانگ خواهد بود. این اقدامات به عنوان گام‌های اولیه‌ای برای زمینه‌سازی برای نشست مقامات ارشد دو کره در نظر گرفته می‌شود.

در بیانیه وزارت وحدت کره جنوبی درباره سفر هیئتی از پیونگ‎یانگ به سئول آمده است: «این سفر نشان می‌دهد که کره شمالی اراده‌ای قوی برای بهبود روابط دوجانبه دارد و اینکه پیونگ‌یانگ در صورت لزوم می‌تواند اقداماتی بی‌سابقه و جسورانه را در پیش بگیرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «با اینکه بسیاری از مردم کره جنوبی از مشارکت کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ استقبال می‌کنند، در سطح داخلی و بین‌المللی نگرانی‌ها و انتقاد‌هایی صورت گرفته است.»

وزارت وحدت کره جنوبی اعلام کرد گام‌ها برای بهبود روابط دو کره با هدایت دو کشور ولی از طریق هماهنگی با کشور‌های مربوطه و حمایت‌های بین‌المللی برداشته خواهد شد.

بیانیه وزارت وحدت کره جنوبی بعد از پایان سفر سه روزه یک هیئت بلند پایه کره شمالی به این کشور منتشر شد. طی سفر این هیئت، از مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی درخواست شد برای گفتگو به پیونگ‌یانگ سفر کند.

انتهای پیام/

بیانیه کره جنوبی پس از پایان سفر هیئت کره شمالی به سئول

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار