کشاورز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

مقاومت بانک مرکزی نسبت به تخصیص ارز مبادله ای

دبیرانجمن واردکنندگان برنج گفت: برای جلوگیری از گرانی کالاهای اساسی در ایام پایانی سال باید ارز مبادله ای اختصاص یابد، اما بانک مرکزی نسبت به تخصیص ارز مقاومت می‌کند.

مقاومت بانک مرکزی نسبت به تخصیص ارز مبادله ای/ نوسان نرخ ارز پدیده شوم قاچاق را رقم زدمسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباه آخرین وضعیت اختصاص ارزمبادله ای به واردات برنج اظهار کرد: براساس آخرین پیگیری‌ها، تاکنون ارز مبادله‌ای به واردات برنج تخصیص نیافته است، در حالیکه وزارت صنعت و جهاد کشاورزی اعلام کرده است که به واردات برنج به عنوان کالای اساسی باید ارز مبادله‌ای اختصاص یابد.

وی افزود: طبق اظهارات رئیس جمهور با وجود کافی بودن ارز، برای جلوگیری از گرانی کالاهای اساسی در ایام پایانی سال باید ارز مبادله ای اختصاص یابد، اما بانک مرکزی نسبت به تخصیص ارز مقاومت می‌کند.

کشاورز ادامه داد: با توجه به آنکه واردات و قیمت برنج در ایام پایانی سال به اختصاص ارز مبادله ای بستگی دارد،اماهم اکنون واردکنندگان به سبب مقاومت بانک مرکزی در بلاتکلیفی به سر می برند.

به گفته این مقام مسئول در صورت اختصاص ندادن ارز مبادله ای به برنج، واردات چندانی نخواهیم داشت چرا که هر کیلو برنج در بازار با نرخ 8 هزار تومان باید عرضه شود .

وی با اشاره به ضرورت تخصیص ارز مبادله ای به واردات برنج بیان کرد: با تخصیص ارز مبادله ای قیمت تمام شده هر کیلو برنج برای واردکننده 6 هزار و 200 تا 6 هزار و 300 تومان خواهد بود که درنهایت با نرخ 7 هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد و در صورت کاهش نرخ تعرفه به 10 درصد همانند نرخ سابق در بازار عرضه می شود.

دبیر انجمن واردکنندگان بازار برنج را پیش بینی کرد و گفت: اگر ارز مبادله ای به واردات برنج اختصاص نیابد، قاچاق جای واردات رسمی را می‌گیرد و در صورت جلوگیری از این پدیده شوم با کمبود روبرو خواهیم شد.

به گفته وی با توجه به نوسان نرخ ارز، واردات رسمی برنج متوقف خواهد شد و پدیده شوم قاچاق شدت بیشتری در بازار خواهد داشت که از مسئولان انتظار می رود که هر چه سریع تر اختصاص ارز مبادله ای را تعیین و تکلیف کنند تا نگرانی مردم از آشفتگی بازار برنج شب عید به پایان برسد.

انتهای پیام/

تخصیص ارز مبادله ای به واردات برنج امری ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
۱۷:۵۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
ارز فقط باید تک نرخی باشد تا اندکی از فضای غبار الوده اقتصاد بکاهد واقتصاد سرو سامان یابد که درنتیجه سروسامان یافتن اقتصاد قیمت ارز هم کاهش خواهد یافت چون اعتبار به کشور ماید و پول کشورباارزش میشود واین یکی از اقدامات مهم برای باارزش شدن ریال است
آخرین اخبار