مدیرعامل شرکت ملی پست مطرح کرد:

لزوم استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات با توجه به افزایش ترافیک شبکه پستی در پایان سال

حسین نعمتی گفت: با توجه به حجم ترافیک سه ماهه پایانی سال، لزوم کنترل و نظارت بر عملکرد نامه رسان ها و در مجموع کارکنان شبکه با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات بیشتر از گذشته احساس می شود.

لزوم استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات با توجه به افزایش ترافیک شبکه پستی در پایان سالبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست در جلسه شورای اداری پست گیلان با بیان اینکه توانمندی شرکت، با افزایش حس تعلق سازمانی و مسوولیت پذیری در بین کارکنان نمود پیدا خواهد کرد، گفت: یکی از مهم ترین اقداماتی که باید مدنظر مدیران باشد، بحث کیفیت و ارایه خدمات بر اساس استانداردهای بین المللی و در نهایت جذب مشتریان است که این امر تنها با برنامه ریزی مدون و دوره ای و بهره مندی از توان کارکنان در جایگاه مناسب امکانپذیر است.

وی افزود: باید تفکر سیستمی و شبکه ای جایگزین تفکر فردی و تک محوری شده و از این طریق هم افزایی و اثربخشی امور را افزایش داده و با ایجاد همبستگی شغلی، سطح بهره وری در شبکه را ارتقاء داد.

نعمتی با اعلام اینکه اپراتورهای پستی به زودی فعالیت خود را رسما آغاز می کنند، اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط و وجود رقبا و ورود اپراتورهای جدید در عرصه خدمات پستی و همچنین الزام شرکت ملی پست در ارایه سرویس های پایه، باید هوشمندانه عمل کرده و سرعت و شتاب بیشتری به کارها بدهیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر شرکت ملی پست در مقایسه با رقبا از مزیت های رقابتی برخوردار است، تصریح کرد: در عین حال با توجه به دولتی بودن و مدیریت شرکتی، بین درآمد و هزینه ارتباط مستقیمی وجود دارد به نحوی که هر چه درآمد بیشتر باشد، وضعیت پرداختی ها به کارکنان نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

رییس هیات مدیره شرکت ملی پست با اشاره به اینکه گسترش کسب و کار و استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل در کنار ارایه خدمات با کیفیت و مشتری مداری می تواند دوام و بقای شبکه در جمع اپراتورها و بهبود شرایط را تثبیت کند، با تاکید بر لزوم افزایش تعامل با ذینفعان و اهمیت این موضوع برای شبکه پستی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین مقوله های شرکت ملی پست، تعامل با ذینفعان و همکاری اثربخش با آنان از جهات مختلف است بطوریکه این امر در خصوص دفاتر ICT شهری و روستایی نیز مصداق پیدا کرده و مدیران اجرایی باید با رصد همه جانبه و مستمر بخش قبول، جلسات هماهنگی را با این دفاتر جهت پیشرفت امور و رفع مشکلات احتمالی برگزار کنند.

نعمتی با بیان اینکه حل مشکلات نیروی انسانی، منجر به رفع بسیاری از معضلات شرکت ملی پست می شود، گفت: باید با برنامه ریزی لازم، مشکلات معیشتی و مالی پرسنل برطرف شده و انگیزه نیروها را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین در مورد بهره از ظرفیت و توانمندی جوانان و بانوان اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، استفاده از توان فکری نیروهای جوان و بانوانی که دارای تخصص و تعهد واقعی بوده و خلاقیت در کار داشته باشند، در دستور کار همه بخش های اجرایی قرار گرفت و شبکه پستی نیز با شناسایی این ظرفیت ها درصدد استفاده از این نیروهاست.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه شرکت ملی پست به واسطه نوع خدمات، به نیروی انسانی با انگیزه و متخصص نیاز دارد، تصریح کرد: از اینرو حذف ردیف های سازمانی و کاهش نیروی انسانی به بهانه چابک سازی سیاست خوبی نخواهد بود.

رییس هیات مدیره شرکت ملی پست خاطر نشان کرد: با توجه به حجم ترافیک سه ماهه پایانی سال، لزوم کنترل و نظارت بر عملکرد نامه رسان ها و در مجموع کارکنان شبکه با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و همچنین توجه جدی به افزایش کیفیت خدمات بیشتر از گذشته احساس می شود.

وی با اشاره به تاثیر وجدان کاری و تعهد سازمانی در انجام درست وظایف، افزود: مهمتر از نظارت بیرونی، وجدان کاری و انجام درست وظایف و ‌مسوولیت ها از سوی کارکنان است که همین امر به تنهایی به رفع بسیاری از مشکلات و پیشرفت امور می انجامد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.