اشاره به نام ایران در بودجه سال آینده دولت ترامپ

ترامپ در بخشی از لایحه بودجه ۲۰۱۹ خود خواستار افزایش بودجه وزارت خزانه‌داری آمریکا برای تشدید فشار‌ها بر ایران شده است.

اشاره به نام ایران در بودجه سال آینده دولت ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از بودجه پیشنهادی خود برای سال مالی آینده خواستار افزایش ۳۶ میلیون دلاری بودجه یکی از دفاتر وزارت خزانه‌داری آمریکا شده و دلیل آن را تامین منابع مالی لازم برای منزوی‌سازی کره شمالی و "افزایش فشارهای تحریمی بر ایران" عنوان کرده است.

گفتنی است کاخ سفید شب گذشته (دوشنبه) از پیشنهاد بودجه ۴.۴ تریلیون دلاری ترامپ برای سال مالی آینده رونمایی کرد که حدود یک ششم آن سهم وزارت دفاع آمریکاست.

به اعتقاد منتقدان، با توجه به بودجه پیشنهادی ترامپ، میزان کسری بودجه دولت آمریکا در سال آینده به حدود یک تریلیون دلار خواهد رسید. 

با این حال، پنتاگون اعلام کرده است مبلغ پیشنهادی بودجه سال ۲۰۱۹ دولت برای وزارت دفاع آمریکا حدود ششصد و هشتاد و شش میلیارد دلار است که هشتاد و نه میلیارد دلار آن به پشتیبانی مالی از جنگ‌ها اختصاص داده شده است.

پنتاگون اعلام کرد شش و نیم میلیارد دلار از بودجه سال ۲۰۱۹ نیز برای مقابله با روسیه در اروپا اختصاص یافته است.

به گفته مقامات وزارت دفاع آمریکا، بودجه جدید این امکان را به نیروی دریایی می‌دهد که سال آینده ده یگان نظامی را به ناوگان‌های دریایی خود بیافزاید. همچنین، بودجه جدید این امکان را فراهم می‌آورد که در سال ۲۰۱۹، بیست و شش هزار نیروی جدید به استخدام نیرو‌های مسلح آمریکا در آیند.

بنابر گزارش‌ها، حدود یک ششم از بودجه پیشنهادی ۴/۴ تریلیون دلاری ترامپ برای سال آینده، سهم وزارت دفاع آمریکاست.

بودجه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای سال مالی ۲۰۱۹ همچنین خواستار اختصاص ۲۴ میلیارد دلار برای نوسازی بخش‌های سه گانه برنامه هسته‌ای این کشور است و از حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

درخواست بودجه ترامپ برای افزایش فشارها بر ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
اشیان بزرگ امریکا وترامپ است
آخرین اخبار