ابراز خرسندی کیم جونگ اون از نتایج سفر هیئت کره شمالی به کره جنوبی

رهبر کره شمالی درباره سفر هیئت این کشور به کره جنوبی ابراز خرسندی و تلاش‌های سئول را برای اولویت دادن به این دیدار بسیار موثر توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی از فضای آشتی میان این کشور و همسایه جنوبی خود پس از اعزام تیمی از پیونگ‌یانگ به بازی‌های المپیک زمستانی، حمایت کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در مورد سفر سه روزه هیئت این کشور به کره جنوبی ابراز خرسندی و تلاش‌های سئول را برای اولویت دادن به این دیدار بسیار موثر توصیف کرد.

شایان ذکر است طی سفر هیئت کره شمالی، کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی، نامه‌ای را از طرف برادر خود در اختیار رئیس جمهور کره جنوبی قرار داد که در آن از او خواسته شده است در هر زمانی که خواست سفری به پیونگ‌یانگ داشته باشد. بر اساس اعلام کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، رئیس جمهور این کشور در پاسخ به این دعوت گفته است «بیایید شرایط را برای روی دادن این امر ایجاد کنیم.»

اگر این دیدار به وقوع بپیوندد اولین نشست سران دو کشور از سال ۲۰۰۷ به شمار خواهد رفت. دو کره بعد از پایان جنگ در شبه‌جزیره کره در سال ۱۹۵۳ به لحاظ فنی در حالت جنگی قرار دارند.

انتهای پیام/

استقبال کیم جونگ اون از نتایج سفر هیئت کره شمالی به کره جنوبی

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار