هشدار اداره کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری:

احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع سیلاب و وزش باد شدید

اداره کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع سیلاب و وزش باد شدید در استان هشدار داد.

هو.اشناسیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اداره کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری به دنبال اخطاریه روز گذشته دوشنبه ۲۳ بهمن ۹۶ اداره کل هواشناسی، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع سیلاب و وزش باد شدید تا دو روز آینده در استان هشدار داد.

این اداره کل اعلام کرد: وضعیت هوای چهارمحال و بختیاری همراه با نقاطی دیگر از ۱۹ استان کشور، تا دو روز آینده و متأثر از سامانه بارشی طی سه روز آینده به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

- امروز سه شنبه ۲۴ بهمن ۹۶: بارش باران و برف، وزش باد شدید و رعد و برق و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، که بارش در مناطق کوهستانی عمدتاٌ به شکل برف خواهد بود.

- فردا چهارشنبه ۲۵ بهمن ۹۶: بارش برف در ارتفاعات زاگرس مرکزی و باران، رعد و برق و وزش باد شدید، همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در جنوب استان.

در این مدت همچنین لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید به علت مه آلودگی و کولاک برف پیش بینی می‌شود.

در این اطلاعیه، ضمن تأکید بر انجام اقدامات بازدارنده جهت مقابله با جاری شدن سیل و وزش تند باد شدید و یا هر گونه حادثه احتمالی دیگر از سوی اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی و اجرایی مربوطه، از هموطنان ساکن در مناطق تحت تأثیر خصوصاٌ کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها خواسته شده است: اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، لایروبی قنوات و نهر‌های آب خودداری کنند.

ضمناً برای رعایت احتیاط، هنگام تردد از مناطق و جاده‌های کوهستانی، زنجیر چرخ و لوازم و تجهیزات زمستانی و گرمایشی به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ن

احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع سیلاب و وزش باد شدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.