آلودگی آب آشامیدنی آمریکا، مشکلی بزرگ برای این کشور+ نمودار

نیویورک‌تایمز در گزارشی به رعایت نشدن استانداردهای بهداشتی در روند تهیه آب آشامیدنی در برخی از مناطق آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت دولت فدرال آمریکا برای اطمینان از کیفیت آب آشامیدنی مرتباً در حال سختتر کردن استانداردهای بهداشتی برای تهیه آبی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، بوده است؛ اما هنوز این استانداردها در سیستم‌های آبرسانی آمریکا رعایت نشده‌اند.

هفته نامه علمی «Proceedings of the National Academy of Sciences» یک مطالعه جدید منتشر کرد که نشان می‌دهد از سال 1982 تاکنون، سالانه بین 3 تا 10 درصد سیستم آبرسانی آمریکا قانون آب آشامیدنی سالم فدرال را نقض کرده‌اند. بنابر گزارش‌ها، 21 میلیون آمریکایی تنها در سال 2015 در معرض استفاده از آب آشامیدنی ناسالم بوده‌اند.

برخی از سیستم‌های آبرسانی روستایی بویژه در تگزاس و اکلاهما قوانین فدرال برای تامین آب آشامیدنی سالم را در دهه‌های گذشته نقض کرده‌اند.

در نقشه زیر نقض قوانین مربوط به آب آشامیدنی از سال 2004 تا 2015 را مشاهده کنید

(در این نقشه، نقاط قرمز نشان‌دهنده بیشترین میزان نقض قوانین درباره آب آشامیدنی سالم است)

آلودگی آب آشامیدنی آمریکا یک مشکل بزرگ برای این کشور+ نمودار

مطالعه مذکور نشان داد شرایط در مناطق روستایی که درآمد بسیار پایینی دارند وخیم‌تر است. محققان دریافتند که چند مکان از جمله اکلاهما و تکزاس نتوانسته‌اند قوانین آژانس حفاظت از محیط زیست را در یک دهه گذشته اجرا کنند.

نگرانی‌ها درباره وضع آب آشامیدنی آمریکا در پی بحران آب شهر«فلینت» در ایالت میشیگان در سال 2015 افزایش یافت. ساکنان این منطقه در سال 2015 دریافتند که سطح سرب آب آشامیدنی آنها به شکل خطرناکی افزایش یافته است. پس از این موضوع وجود سطح خطرناکی از سرب، نیترات، آرسنیک یا پاتوژن‌ها در آب آشامیدنی مناطق مختلفی در آمریکا گزارش شد. ممکن است وجود این مواد در آب آشامیدنی نشان دهنده یک مشکل بزرگتر در تاسیسات آبی این مناطق باشد.

نمودار زیر نقض استانداردهای آب آشامیدنی را در مناطق روستایی نسبت به مناطق شهری نشان می‌دهد

(در این نقشه خط‌های رنگی نشان‌دهنده نقض قوانین مربوط به آب آشامیدنی سالم در روستاهاست که نسبت به مناطق شهری بسیار بالا است) 

آلودگی آب آشامیدنی آمریکا یک مشکل بزرگ برای این کشور+ نمودار

 

انتهای پیام/

اطلاعاتی درباره کمبود آب آشامیدنی سالم در آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار