حشمتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهد که کشور را از آنِ خود می‌دانند/مردم برای حفظ انقلاب تا پای جان خواهند ایستاد

ملت ایران تا پای جان پای انقلاب خواهند ایستاد/مردم برای تداوم نظام خون بهای بسیاری داده اندنایب رئیس خانه احزاب گفت: حضور مردم در بزنگاه ها و راهپیمایی 22 بهمن به دلیل آن است که آنها  کشور را از آن خود می‌دانند.

قدرتعلی حشمتیان نایب رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور مردم در بزنگاه‌های حساس کشور  اظهار کرد: پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی به نوعی با دیگر انقلاب‌هایی که در سراسر جهان اتفاق افتاد متفاوت است ، چرا که رهبری این نظام به دست عالمی مجاهد بود که توانست در دل مردم جای بگیرد.

وی افزود: طی مدت زمانی که امام خمینی (ره) در قید حیات بودند، جنگ تحمیلی به وقوع پیوست که باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای برای مردم شد، اما ملت شریف ایران گوش به فرمان امام راحل به صحنه آمدند و از اسلام و انقلاب دفاع کردند.

حشمتیان تصریح کرد: از آغاز دوران رهبری داهیانه مقام معظم رهبری نیز مردم با نظام همراهی کردند چرا که صداقت ایشان را به وضوح مشاهده می‌کنند؛ لذا کاستی‌هایی که در کشور وجود دارد به نظام باز نمی‌گردد، بلکه ناشی از کم‌کاری‌های برخی  دستگاه ها و دولتمردان است.

نایب رئیس خانه احزاب بیان کرد: حضور مردم در بزنگاه ها و راهپیمایی 22 بهمن به دلیل آن است که آنها  کشور را از آن خود می‌دانند، لذا همراهی با انقلاب برای دفاع از وطن را به عنوان یک تکلیف شرعی و اسلامی وطن‌پرستانه تلقی می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم پای این انقلاب تا پای جان خواهند ایستاد، چرا که نظام جمهوری اسلامی با رأی آنها روی کار آمده است، از طرفی ملت ایران برای حفظ اسلام در کشور خون‌بهای بسیاری داده‌اند.

حشمتیان با اشاره به تحقق شعارهای انقلاب در طی 39 سال گذشته تأکید کرد: شعارهایی که در دوران پیروزی انقلاب سر داده می‌شد، به صورت کامل محقق نشده است. به عنوان مثال یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب عدالت بود، اما در حال حاضر این اصل چندان بر فضای کشور حاکم نیست، چرا که برخی ثروتمندتر شده و بعضی دیگر فقر بیشتری را تجربه می‌کنند.

نایب رئیس خانه احزاب ادامه داد: همچنین یکی از شعارهای مردم مبارزه با فساد بود، اما کماکان سایه فساد از سر کشور کم نشده است، لذا تا زمانی که برخورد مناسبی با این پدیده مخرب صورت نگیرد، نمی‌توانیم فساد را در کشور کمرنگ کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب این بود که هیچ جوانی در کشور بیکار نباشد، اما بنده فردی را می‌شناسم که با دارا بودن مدرک دکترا به شغل پیشخدمتی مشغول است و البته چنین مواردی در کشور بسیار است.

حشمتیان اذعان کرد: شعارهای انقلاب آنگونه که مورد پسند امام خمینی و مقام معظم رهبری بوده و هست، محقق نشده است.

نایب رئیس خانه احزاب با اشاره به قدرت بی‌بدیل ایران در عرصه جهانی اظهار کرد: گفتگوی حکیمانه با مردم، اتحاد و وحدت با کشورهای دوست و مسلمان و احترام متقابل به تمامی ملل باعث شده تا ایران جایگاه فاخری در منطقه و حتی جهان داشته باشد.

وی با اشاره به مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد: بنده مدت زمانی را به عنوان نماینده مجلس به کشور خدمت کرده‌ام، در دوران تصدی بنده در مجلس در بسیاری از روستاها و حتی شهرستان‌ها برق، آب و گاز وجود نداشت، اما اکنون می‌بینیم که به فضل جمهوری اسلامی قطار شهری در سراسر کشور به وجود‌ آمده و جاده‌های پهناوری ساخته شده است.

حشمتیان افزود: ما در زمینه عمرانی به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته‌ایم، اما به دلیل سوء استفاده تعداد محدودی از مسئولان هنوز نتوانسته‌ایم به ایده‌آل‌هایی که امام خمینی و مقام معظم رهبری می‌خواستند دست پیدا کنیم.

نایب رئیس خانه احزاب ادامه داد: کشور ما در حال حاضر 80 میلیون جمعیت دارد، به همین دلیل قابل مقایسه با جمعیت 14 میلیونی اوایل انقلاب نیست، اما  می‌بینیم که جمهوری اسلامی به چه میزان توانسته به توسعه و پیشرفت دست پیدا کند.

وی با تأکید بر بنیان‌های فکری امام خمینی و ضرورت محقق شدن آنها تصریح کرد: به نظر بنده عدالتی که مدنظر امام خمینی (ره) بود تحقق نیافته، چرا که برخی مسئولان به جای رسیدگی به منافع ملی تنها به نفع شخصی خود می‌اندیشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار