از ترس و وحشت اسرائیل در لباس تهدید تا پایان دوران قدرت رژیم صهیونیستی

اسرائیل بارها ایران را تهدید به ازبین بردن تاسیسات هسته‌ای این کشور کرده است، اما این تهدیدها بیش از اینکه بیانگر قدرت باشد حاکی از ضعف و وحشت این رژیم است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رای الیوم با اشاره به لحن تهدید آمیز اسرائیل علیه ایران نوشت: این تهدیدها بیش از اینکه نمایش قدرت اسرائیل باشد بیانگر ترس و وحشت جنون آمیز این رژیم است.

در همین ارتباط در دو روز گذشته تیتر اصلی بیشتر روزنامه ها و بخش های خبری تلویزیون اسرائیل این بود که برای رویارویی بزرگ با ایران فقط موضوع وقت مطرح است، زیرا اسرائیل تشکیل پایگاههای ایران در سوریه و نقاط مرزی را نخواهد پذیرفت.

این موضع اسرائیل تا جایی پیش رفت که «یواف گالانت» وزیر مسکن اسرائیل نابودی ایران، سوریه و حزب الله را خواستار شد.

ترس و وحشت اسرائیل در لباس تهدید

به هر حال این تیترهای خبری و مطبوعاتی بیشتر از اینکه بیانگر قدرت و توان اسرائیل باشد حاکی از نگرانی و وحشتی است که تا حالت هیستریک پیش رفته و دلیل آن راه یافتن یک پهباد به حریم هوایی الجلیل و سرنگونی یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای زرادخانه نظامی اسرائیل با استفاده از یک موشک قدیمی سوری است که عمر مفید آن پایان یافته و عملا از دهه هفتاد قابل استفاده نبوده است.

سرنگونی جنگنده اف 16 اسرائیل آن هم از نوع پیشرفته و عملیاتی آن نقطه عطف نظامی مهمی است که یادآور سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط موشک زمین به هوا اس-75 اتحاد جماهیر شوروی در حریم هوایی شوروی در سال 1960 و در اوج جنگ سرد بین دو ابرقدرت است .

به هر حال سرنگونی جنگنده اف 16 اسرائیل، سومین مورد از این دست در حریم یک کشور عربی است به این معنی که نخستین هواپیما از این نوع مغربی بود که در حریم هوایی یمن به دست انصار الله سرنگون شد و دومی یک هواپیمای اردنی بود که معاذ الکساسبه خلبان اردنی آن را هدایت می کرد و توسط داعش در حریم هوایی عراق سرنگون شد و سومین و مهم ترین آن همین جنگنده اسرائیلی است که توسط یک موشک سوری منهدم شد.

به فنا رفتن اعتبار و عظمت جنگنده‌های اسرائیلی

جنگنده اسرائیلی یک هواپیمای جدید و پیشرفته بود از همین رو سرنگونی آن موجب از دست رفتن کامل اعتبارش در بازارهای تسلیحاتی جهان می شود، همانطور که موشک های حزب الله توانستند عظمت تانک های مرکاوه اسرائیل را در هم بشکنند.
ایران به دعوت دولت سوریه در خاک آن حضور دارد

نکته قابل ملاحظه اینکه ایران از سوریه بیرون نخواهد رفت زیرا یک کشور متجاوز نیست بلکه به دعوت دولت سوریه وارد خاک این کشور شد و در خاک آن حدود شش سال جنگیده است و در جریان آن تلفات جانی و مالی داشته است و در حفظ دولت سوریه و بشار اسد رئیس جمهور این کشور در مقابل توطئه های بی سابقه آمریکا و برخی کشورهای منطقه نقش مهمی ایفا کرد همانطور که حزب الله لبنان نیز در این خصوص نقش مهمی داشت.

حماقت سیاسی و گستاخی وزیر اسرائیلی

با این توضیحات درخواست وزیر مسکن اسرائیل مبنی بر از بین بردن مثلث ایران، سوریه و حزب الله بیانگر سادگی سیاسی و گستاخی است.

به هر حال حتی اگر اظهارات تهدید آمیز ژنرال ها و سیاستمداران بلندپایه اسرائیل علیه ایران را و اینکه برای جنگ با آن فقط موضوع وقت مطرح است، واقعی فرض کنیم باید پرسید میدان این جنگ کجا خواهد بود؟
دو راهی سخت و پرخطر اسرائیل

در این خصوص باید دو احتمال را مورد توجه قرار داد:

نخست: اسرائیل با استفاده از هواپیماهای خود مواضع زیرساختی ایران و تاسیسات هسته ای این کشور و زیر ساخت های اقتصادی و نظامی آن را به طور مستقیم هدف بمباران قرار دهد.

دوم: این جنگ به شکل نیابتی در خاک سوریه و لبنان رخ دهد.

احتمال اول، ضعیف است زیرا ایران از نظر جغرافیایی با فلسطین فاصله زیادی دارد و اگر رهبری اسرائیل اندک امیدی برای موفقیت و پیروزی داشتند، تهدیدهای خود در طول هشت سال گذشته مبنی بر بمباران تاسیسات هسته ای را عملی می کردند از همین رو احتمال دوم قوی تر است اما با خطرات زیادی همراه است.

سد روسیه در برابر اسرائیل

اولین خطر آن حضور سیاسی و نظامی قوی روسیه در سوریه است به این معنی که به نظر نمی رسد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به اسرائیل اجازه بدهد مهم ترین دستاوردهای راهبردی اش در سوریه را نابود کند.

خطر دوم اینکه صدها هزار موشک عمق اسرائیل را هدف قرار خواهند داد و شهرهای اصلی آن را نابود خواهند کرد، بنابراین باید پرسید اگر باران این موشک ها از لبنان، سوریه و غزه بر سر اسرائیل ببارد، چه خواهد کرد؟

خطر سوم: مشارکت ارتش سوریه در جنگ علیه اسرائیل است، حال آنکه نیروهای این ارتش مهارت بسیار زیادی به دست آورده اند و توانمندی نظامی و تاکتیکی خود را ارتقا بخشیده و بیش از هر زمان دیگری برای جنگ آماده هستند.

رخدادهای غیرمنتظره و پرخطر در انتظار اسرائیل

نکته دیگر اینکه ایران به تشکیل پایگاههای دریایی و یا هوایی در سوریه نیازی ندارد زیرا سراسر خاک این کشور به روی ایران باز است و رخداد غیرمنتظره یا همان سرنگونی جنگده اسرائیلی با استفاده از موشک های قدیمی به مثابه نوک کوه یخی است که اتفاقات غیرمنتظره بسیاری را در دل خود جا داده است که از نظر نظامی بسیار خطرناک تر و کارآمدتر از سرنگونی این جنگنده خواهند بود.

بعید نیست موشک اس 200 قدیمی از سوی کارشناسان سوری، ایرانی و لبنانی نوسازی شده باشد تا این پیام هشدارآمیز را به اسرائیل ارسال کند که آنچه پنهان است بزرگتر است و نباید ما را آزمایش کنید زیرا در این صورت چه بسا شما را به عصرحجر بازگردانیم.

دوران قدرت اسرائیل به سر آمده است

هرچند اسرائیل زرادخانه نظامی قوی ای در اختیار دارد اما نمی تواند ایران را تخریب کند زیرا این کشور از نظر مساحت پنجاه برابر آن است اما ایران و متحدانش می توانند فقط با استفاده از سلاح های متعارف اسرائیل را نابود کنند بنابراین دوران برتری نیروی هوایی اسرائیل و قدرتی که در جنگ با عرب ها از آن برخوردار بود، به سرآمده است.
تلاش اسرائیل برای آرام کردن افکار عمومی و تقویت روحیه تضعیف شده اسرائیلی‌ها

نکته دیگر اینکه تمام تهدیدها و اظهارات اسرائیلی ها مبنی بر حمله به 12 مواضع سوری و ایرانی در خاک سوریه که متاسفانه برخی عرب ها نیز آن را تکرار کردند، فقط تلاش برای جلب اطمینان افکار عمومی اسرائیلی ها و بالا بردن روحیه تضیف شده آنان است تا از این طریق از شدت درد وارده کاسته شود.

آخرین آزمون واقعی در انتظار اسرائیل

به هر حال چنانچه شعله آتش جنگ بین محور مقاومت و نه فقط ایران با اسرائیل شعله ور شود، برای اسرائیل یک آزمون واقعی و اخرین آزمون آن خواهد بود و به نظر نمی رسد این بار آن را با پیروزی پشت سربگذارد اما ایران، سوریه ، لبنان و فلسطین همچنان پابرجا و استوار باقی خواهند ماند.
منبع: تسنیم

انتهای  پیام/

دو راهی سخت و پرخطر اسرائیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار