بیرانوند: اولویت وزنه برداری پاک بودن ورزشکاران از دوپینگ است

دبیرکل فدراسیون وزنه برداری گفت: اولویت فدراسیون پاک بودن این رشته، استفاده از داوران بین المللی و گرفتن تست دوپینگ است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محسن بیرانوند دبیرکل فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با رادیو درباره سطح کمی و کیفی مسابقات قهرمانی کشور گفت: مسابقات قهرمانی کشور با حضور 24 تیم و 123 شرکت کننده برگزار شد. نگاه ما به این رقابت ها نسبت به سال های گذشته تغییر کرده است. بزرگ ترین چالش وزنه برداری کل دنیا بحث دوپینگ است. قطعاً اولویت ما پاک بودن این رشته، برگزاری مسابقات در سطح استانداردهای جهانی، استفاده از داوران بین المللی و گرفتن تست دوپینگ است. اینکه 123 ورزشکار در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردند و پاک بودند، برای ما یک موفقیت است.

او اضافه کرد: زمانی که بخواهیم استانداردها را بالا ببریم، برای مدتی کمیت ها و کیفیت ها پایین می آید اما مطمئناً در آینده بهبود پیدا خواهد کرد. ما با این سیاست دست مربیان را باز گذاشته ایم و ورزشکاران به رکوردهای واقعی رسیده اند. اختلافی که بین ورزشکاران داخل اردو و خارج اردو وجود داشت، کمتر شده است. ما 2 سال گذشته استارت این کار را زدیم و تست دوپینگ را در مسابقات قهرمانی کشور و لیگ انجام دادیم اما فدراسیون جهانی به تازگی شروع به این کار کرده است.

بیرانوند در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا وجود مشکلات مالی می تواند دلیل کافی برای واگذاری میزبانی به صورت تکراری به یک استان مثل خوزستان باشد، اظهار کرد: ما یک سری شرایط بابت میزبانی داریم. بخشی از هزینه های میزبانی هر استان را فدراسیون می دهد که این یک مبلغ استاندارد و ثابت است و باقی هزینه ها را رئیس هیئت و مدیر کل استان باید تأمین کند که این یک تعامل دوطرفه است.

دبیرکل فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: رئیس هیئت و مدیرکل استان خوزستان هزینه های مسابقات قهرمانی را تقبل کردند. مسابقات قهرمانی کشور را برای آمادگی ابتدایی برای جام فجر انجام دادیم و یک سری کارگاه های آموزشی داشتیم. ظرفیت و پتانسیلی که استان خوزستان دارد و میزبانی هایی که در ادوار گذشته به نحو احسن انجام داده است، باعث شد امسال هم این میزبانی را بگیرد اما این بدین معنی نیست که ما می خواهیم میزبانی را فقط به یک استان خاص بدهیم.

انتهای پیام/

اظهارات بیرانوند درباره وضعیت وزنه برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار