رئیس پلیس فتا استان هرمزگان هشدار داد:

تلفن‌های همراه مکان مناسبی برای ذخیره تصاویر شخصی نیست

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: شهروندان تصاویر خانوادگی خود را بر روی تلفن همراه خود ذخیره ننمایند و آنها را بر روی حافظه جانبی که به اینترنت متصل نمی‌شود انتقال دهند.

تلفن‌های همراه مکان مناسبی برای ذخیره تصاویر شخصی نیستبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم علی‌اصغر افتخاری اظهار کرد: برابر مراجعه یکی از شهروندان بندرعباسی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، فردی ناشناس در یکی از پیام رسان‌های موبایلی اقدام به انتشار تصاویر خانوادگی وی نموده که این امر باعث بروز مشکلات خانوادگی برای شاکی شده بود.

سرهنگ افتخاری گفت: در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت خانم ف.ط شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی با رعایت اصل غافلگیری دستگیر و به پلیس فتا دلالت گردید.

این مسئول انتظامی بیان کرد: در بررسی هویت متهم، مشخص گردید وی از دوستان قدیمی شاکی بوده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: در بازجویی بعمل آمده، متهم با روبه رو شدن با مستندات جمع آوری شده به بزه انتسابی خود معترف و بیان داشت شاکی از دوستان خانوادگی وی بوده است و مدتی گوشی شاکی را به صورت امانتی در اختیار داشته و تصاویر خانوادگی وی را بر روی سیستم شخصی خود ذخیره نموده است.

سرهنگ افتخاری تصریح کرد: پس از گذشت مدتی رابطه متهم و شاکی بهم خورده و متهم اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی شاکی در فضای مجازی نمود.

این مقام ارشد انتظامی به کاربران توصیه کرد: شهروندان به هیچ عنوان تلفن همراه و حافظه جانبی‌های خود که حاوی اطلاعات خصوصی می‌باشد را در اختیار دیگران قرار ندهند.

‌سرهنگ افتخاری با بیان اینکه حافظه سیستم‌ها مثل لب‌تاپ، تبلت، گوشی هوشمند و حتی سیستمهای رایانه‌ای محل مناسبی برای ذخیره تصاویر شخصی نیست، ادامه داد: حتما برای ذخیره تصاویر و اطلاعات شخصی و مهم از حافظه‌های جانبی مثل هارد اکسترنال، فلش مموری دی وی دی و ... استفاده کنیم و این حافظه‌ها را در دسترس قرار ندهیم.

وی افزود: فضای مجازی محل مناسبی برای انتقام‌جویی نمی‌باشد چرا که پلیس فتا با اینگونه اعمال برابر قانون برخورد خواهد نمود.

این مسئول انتظامی در پایان گفت: شهروندان برای کسب آموزش‌های لازم در زمینه فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir مراجعه و برای ثبت گزارش‌های خود ازبخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی اقدام نمایند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.