ماجرای تجمع رادیولوژیست‌ها مقابل درب وزارت بهداشت

گروهی از رادیولوژیست‌ها امروز در اعتراض به بخشنامه وزارت بهداشت در مقابل ساختمان این وزارتخانه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروهی از رادیولوژیست‌ها امروز (سه‌شنبه) در اعتراض به مفاد بخشنامه وزارت بهداشت در مقابل ساختمان این وزارتخانه تجمع کردند؛ رادیولوژیست‌ها می‌گویند هرچند در این بخشنامه‌ اعلام شده افراد غیرمتخصص حق انجام سونوگرافی را ندارند اما به متخصصان زنان و زایمان اجازه می‌دهد تا بدون دریافت وجه سونوگرافی انجام دهند.

 

تجمع رادیولوژیست‌ها در مخالفت با بخشنامه وزارت بهداشت

امروز با وجود اعلام وزارت بهداشت مبنی بر غیرقانونی بودن تجمع در برابر این وزارتخانه متخصصان رادیولوژی با اعلام تحص دست از کار کشیده و در برابر وزارت بهداشت تجمع کردند؛ حسین کرم‌پور نائب رئیس انجمن رادیولوژی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره علت مخالفت با صدور بخشنامه جدید وزارت بهداشت اظهار داشت: این بخشنامه باعث تشدید پدیده خود ارجاعی می‌شود، همچنین سلامت مردم هم به خطر می‌افتد و فشار بیشتری بر اقتصاد سلامت در کشور وارد می‌شود.

 

تجمع رادیولوژیست‌ها مقابل درب وزارت بهداشت

نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران اظهار کرد: متاسفانه مسئولان وزارت بهداشت بدون مشورت با اعضای رشته رادیولوژی تصمیم‌هایی را پشت درب های بسته می‌گیرند که این تصمیمات با وضعیت موجود کشور مغایرت دارد.


بیشتر بخوانید: اعتراض‌های کف خیابانی رادیولوژیست ها برای رسیدگی به مشکلات مورد قبول نیست


 

تجمع رادیولوژیست‌ها مقابل درب وزارت بهداشت

وی با بیان اینکه ما مشکل بین رشته‌ای با سایر پزشکان از جمله متخصصان زنان نداریم اظهار کرد: وزارت بهداشت در پرداخت هزینه‌ها با مشکل مواجه است و بخشنامه‌هایی را صادر می‌کند که این بخشنامه‌ها بار اضافی مالی را بر مردم و سازمان‌های بیمه‌گر وارد می‌کند.

 

رادیولوژیست‌ها دسترسی عادلانه مردم به خدمات تشخیصی را مورد توجه قرار دهند

در ادامه قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این تجمع با بیان اینکه کمبود متخصص رادیولوژی در سراسر کشور به خصوص مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، واضح و مبرهن است اظهار کرد: شاید این کمبود در برخی موارد به خصوص موارد غیراورژانس خطرات جانی نداشته باشد، اما در مواردی که سلامت مادر باردار و فرزند وی مطرح باشد، اهمیت دو چندان می‌شود.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه باید تامین کننده منافع عمومی باشد و خط قرمز آن حمایت از حقوق دریافت کننده خدمات یعنی آحاد مردم به خصوص در زمان رنج و بیماری است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هم‌اکنون 200 شهر کشور متخصص رادیولوژی ندارند اظهار کرد: در برخی کشورها هم سایر رشته‌های تخصصی و حتی در دوره کارشناسی با گذراندن دوره آموزشی و کسب مجوز می‌توانند سونوگرافی رشته تخصصی خودشان را انجام دهند و از آن در تصمیم‌گیری سریع و صحیح‌تر برای بیماران خود استفاده می‌کنند.

جان بابایی تاکید کرد: این معاونت با توجه به شرایط موجود از جمله دسترسی نداشتن به نیروی متخصص رادیولوژیست در مناطق محروم در چهار جلسه مفصل و فنی با اعضای انجمن رادیولوژی و لحاظ کردن نظرات ایشان، آیین نامه توانمندسازی متخصصان زنان و زایمان برای انجام سونوگرافی سطح یک در مراکز دولتی در مناطق محروم را ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت می‌کند.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود متخصصان رادیولوژی نیز ضمن همراهی با سیاست‌های کلی نظام سلامت در دسترسی عادلانه آحاد ملت به خدمات تشخیصی و درمانی مناسب، نظرات خود را از مجاری قانونی و به صورت فنی و کارشناسی پیگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار