هشدار به مردم درخصوص افزایش کلاهبرداری های تلفنی

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی به مردم درخصوص افزایش کلاهبرداری های تلفنی هشدار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  سرهنگ حسینی ، رئیس پلیس آگاهی استان با هشدار به مردم درخصوص افزایش کلاهبرداری های تلفنی گفت : کلاهبرداران در چند روز گذشته از 17 نفر در خراسان جنوبی بصورت تلفنی کلاهبرداری کردند.


وی افزود: هر نوع تماسی مبنی بر برنده شدن مردم به صورت کارت به کارت و تلفنی، قطع به یقین کلاهبرداری است و هم استانی ها هیچ اعتمادی به این تماس ها نکنند.


سرهنگ حسینی گفت : این افراد با تماس با شهروندان مبنی بر اینکه شما برنده جایزه همراه اول و ایرانسل، برنده هزینه عتبات عالیات، برنده خوش حسابی و رادیو جوان شده اید، از حسابهای بانکی شان کلاهبرداری می کنند.


رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی افزود : اخیرا شیوه ها، شگردها و نوع کلاهبرداری ها متنوع شده است و عده ای شیاد با سوء استفاده از نام سازمانهایی همچون صدا و سیما، رادیو جوان، عتبات عالیات، اپراتور همراه اول، فرهنگیان، پزشکان و دندانپزشکان، اقدام به کلاهبرداری تلفنی از مردم می کنند.

 

وی اظهار کرد : در چند روز گذشته 5 نفر از فرهنگیان استان به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند و افراد شیاد با این بهانه که می خواهند سنوات شان را محاسبه کنند از حسابشان به صورت غیر قانونی پول برداشت کرده اند.

سرهنگ  حسینیهمچنین گفت: 12 نفر از مردم مالباخته استان هم با این شگرد شیادان که شما برنده امتیاز عتبات عالیات شده اید از 5 میلیون تومان به بالا کلاهبرداری شده اند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی افزود: مالباختگان زمانی که این مبلغ از حسابشان خارج می شود، تازه متوجه کلاهبرداری می شوند.


وی  از مردم خواست به هیچ عنوان به تماس های تلفنی و پیامکهای مشکوک اعتماد نکنند و اگر هم برنده جایزه اعلام می شوند حتما صحت و سقم موضوع را از مجاری قانونی و رسمی و پلیس آگاهی استعلام کنند.

انتهای پیام/ک


کلاهبرداری تلفنی از 17 نفر در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.