سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای مطرح کرد:

ثروت‌سازی و کارآفرینی چشم انداز دانشگاه فنی و حرفه‌ای

صالحی عمران گفت: چشم انداز دانشگاه فنی و حرفه‌ای، تبدیل شدن به دانشگاهی کارآفرین و  ثروت ساز و منطبق با استانداردهای بومی و بین‌المللی است.

چشم انداز دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه کارآفرین و ثروت ساز استابراهیم صالحی عمران سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای در در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای نقش دانشگاه نسل سوم را ایفا می‌کند و توانایی تغییر وضعیت جامعه برای رسیدن به یک جایگاه مطلوب از نظر حل معضل بیکاری جوانان و  رونق اقتصاد و  چرخه تولید را دارد.

وی ادامه داد: این دانشگاه در مرحله اول پیوند علم و عمل و همچنین تربیت تکنسین‌های ماهر و کارآفرین را در دستور کارخود قرار داده است و هم اکنون 171 دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه ای را در سراسر کشور تحت پوشش دارد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 170 هزار دانشجو دختر و پسر در مقطع کاردانی و کارشناسی در چهار گروه کلی فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر و کشاورزی و دامپزشکی مشغول به تحصیل هستند.

70 درصد  آموزش‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای، کارگاهی و آزمایشگاهی است

صالحی عمران تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 70 درصد از آموزش‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی است به همین دلیل اکثر دانش آموختگان این دانشگاه با آموخته‌های عملی خود توانایی جذب در بازار کار و ورود به چرخه مهم و بزرگ  تولید اشتغال را بدست می آورند.

وی در خصوص چشم اندازه این دانشگاه اظهار داشت: چشم انداز دانشگاه فنی و حرفه‌ای، تبدیل شدن به دانشگاهی کارآفرین و  ثروت ساز و منطبق با استانداردهای بومی و بین المللی است.

اشتغال‌زایی برای جوانان کشور، رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: ظرفیت های بالقوه این دانشگاه در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مقبولیت ملی و بین المللی دارد، توسعه این دانشگاه متناسب با اولویت‌های توسعه ملی و اقتضای جامعه دانش بنیان و نیازهای بازار کار است.

صالحی عمران ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گستره ملی و منطقه‌ای عهده دار تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد است، همچنین  توسعه کارآفرینی و اشتغال  زایی برای جوانان  رسالت دانشگاه است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار