جشنواره بازی‌های بومی محلی ویژه بانوان در سیستان و بلوچستان

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹ جشنواره بازی‌های بومی محلی ویژه بانوان در طول دهه فجر در شهرستان‌های استان برگزار شد.

محمدامیر براهویی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: : این جشنواره‌ها با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی بانوان در حوزه‌های مختلف بازی‌های بومی محلی، صنایع دستی، پخت غذا‌های محلی و تجلیل از مسن‌ترین مادر بزرگ روستا برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره‌ها یکی از پرجمعیت‌ترین روستا‌های هر شهرستان به عنوان روستای میزبان مشخص و سایر بانوان روستایی نیز در این روستا گرد هم آمدند و به رقابت و اجرای برنامه پرداختند.

وی ادامه داد: این جشنواره‌ها در سراسر کشور با حمایت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی محلی در استان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

براهویی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی محلی است به گونه‌ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.

انتهای پیام/ع

بازی‌های بومی محلی ویژه بانوان  سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار