خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد:

کره‌شمالی با یک آزمایش موشکی دیگر شرایط را برای آمریکا سخت‌تر خواهد کرد

یک کارشناس کره‌جنوبی معتقد است اگر کره‌شمالی یک موشک بالستیک دیگر آزمایش کند، خط قرمزی برای آمریکا تعیین کرده است.

کره‌شمالی با یک آزمایش موشکی دیگر شرایط را برای آمریکا سخت‌تر خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا در واکنش به دعوت «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی از «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد هنوز زود است درباره بهبود روابط دو کره اظهارنظر کرد.

«کیم هیون ووک»، استاد آکادمی ملی دیپلماسی کره جنوبی در خصوص اظهارات وزیر دفاع آمریکا گفت: واشنگتن مشتاق ازسرگیری گفتگوهای میان دو کره است، هرچند موضع آمریکا در خصوص کره شمالی همچنان روشن است و بر توقف توسعه برنامه های هسته ای این کشور تاکید دارد. دولت واشنگتن نهایت تلاش خود را انجام می دهد تا از تبدیل شدن پیونگ یانگ به یک قدرت هسته ای جلوگیری کند. اگر کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیمای دیگر آزمایش کند، خط قرمزی برای آمریکا تعیین کرده است. در آن صورت شرایط برای آمریکا و حفظ امنیت خود و متحدانش در آسیا کمی سخت خواهد شد.

وی معتقد است آمریکا به هر شیوه ای برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی را متوقف می کند ولی پیش از آن خواستار مذاکره با مقامات پیونگ یانگ است.

این کارشناس با اشاره به اینکه احتمال مذاکره میان آمریکا  و کره شمالی بدون هیچ شرایطی وجود دارد، ادامه داد:  موضع دیپلماتیک آمریکا در قبال کره شمالی در شرایط فعلی برگرفته از مذاکره میان دو کره است. بدون شک، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا حتی قادر به دست دادن با نمایندگان کره شمالی نیست. بنابراین تمامی توجه واشنگتن به مذاکرات دو کره خواهد بود. موضع آمریکا مشخص است. آنها می خواهند به هر وسیله ای از هسته ای شدن پیونگ یانگ جلوگیری کنند و در این رابطه از انواع اقدامات همچون تحریم بهره برده است.

استاد آکادمی ملی دیپلماسی کره جنوبی معتقد است واشنگتن منتظر نتیجه مذاکره میان دو کره است تا از این طریق راهبرد خود برای توقف برنامه های هسته ای پیونگ یانگ را به اجرا بگذارد و در غیر این صورت، به روش پیشین خود که همان تحریم است باز خواهد گشت.

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی روز یکشنبه نامه برادر خود را به «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی تحویل داد و او را به پیونگ یانگ – پایتخت کره شمالی-- دعوت کرد. سئول هم تأیید کرد که رهبر کره شمالی از وی دعوت کرده است برای شرکت در نشست سران دو کره به پیونگ یانگ برود. مون جائه این اعلام کرد در صورت آماده شدن شرایط لازم، ممکن است این دعوت را بپذیرد.

سفر رئیس جمهور کره جنوبی به پیونگ یانگ نخستین حضور یک مقام کره جنوبی از سال 2007 است که می تواند موجب برگزاری سومین اجلاس بین دو کره شود.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار