ترفندهای کلیدی برای سریع‌ترین خانه‌تکانی

ترفند‌هایی اساسی و کاربردی وجود دارند که با به کارگرفتن آن‌ها می‌توان سه سوته خانه را مرتب کرد.

ترفندهایی برای مرتب کردن خانه در کم‌ترین زمانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تمیز کردن هر خانه ای، هم وقت زیادی می گیرد و هم بسیار خسته کننده به نظر می رسد. برای این که خانه ای پاکیزه داشته باشید و از طرف دیگر، همه ی وقت خود را نیز صرف شستن و سابیدن نکنید، بهتر است به دستورالعمل های زیر دقت کنید.در این جا، راه کارهایی را به شما پیشنهاد می کنیم که برای تمیز کردن قسمت های مختلف خانه کمتر وقت صرف کنید.

اگر شما فرد مرتب و منظمی نیستید و یا دوست دارید در این مهارت قهار تر باشید، با این مطلب همراه ما باشید، این مطلب به شما کمک می کند تا با ترفندهای ساده این مهارت را کسب کنید و به فضای زندگی خود به سادگی نظم و ترتیب ببخشید، برای مرتب کردن خانه خود با ما همراه باشید.

برای مرتب کردن همه وسایل اتاق نشیمن، لازم نیست که آن ها را جابه جا کنید. هر چیزی را در جای خود مرتب کنید. کوسن ها را روی مبل قرار دهید. با یک دستمال مرطوب، دسته های مبل و میز و صندلی را گردگیری کنید.

لوازم جانبی را به حداقل برسانید!

اگر جزو آن دسته از افردی هستید که به جمع آوری لوازم و وسایل گوناگون و یا لوازم دکوری علاقه ی زیادی دارید، بهتر است این عادت خود را ترک نمایید و تنها به قرار دادن تعداد انگشت شماری لوازم و اکسسوری در اطراف خود بسنده کنید با این ترفند به سادگی فضای زندگی خود را سر و سامان دهید و به مرتب کردن خانه خود بپردازید.

لوازم اضافی را پنهان کنید

ساده ترین روش برای از بین بردن ظاهر در هم و برهم دکوراسیون داخلی پنهان کردن آن هاست. برای این منظور بهترین ایده جمع کردن آن ها در کمد هاست. توجه داشته باشید که حتما زمانی را به مرتب کردن فضای داخل کابینت ها و کمدهای خود اختصاص دهید.

استفاده از شومینه به عنوان فضای دکوراتیو

وقتی از فضای شومینه خود استفاده نمی کنید و یا پس از استفاده آن توانایی تمیز کردن و مرتب کردن آن را ندارید بهتر است فضای شومینه خود را تبدیل به یک المان دکوری منحصر به فرد کنید و از داشتنش لذت ببرید!


بیشتر بخوانید: کارهای ضروری که قبل از خانه تکانی نوروز 97 باید انجام دهید


استفاده از یک شلف خوب!

استفاده از شلف ها می تواند تا حد زیادی به فضای داخلی شما نظم ببخشد و به مرتب کردن خانه شما کمک کند. توجه داشته باشید که استفاده از شلف ها برای نظم بخشیدن به فضاهای کوچک بهترین گزینه محسوب می شود می توانید از آن ها در هر فضایی مانند آشپزخانه، اتاق خواب، نشیمن و.... استفاده نمایید.

منطقه بندی کنید!

درست است که شما نمی توانید شیطنت کودکانتان را مهار کنید و یا روزی سه بار خانه ی پر از اسباب بازی خود را مرتب کنید! پس بهتر است فضای بازی آن ها را مشخص کنید. این فضا می تواند با یک فرش لبه دار مرز بندی کنید و از او بخواهید که تنها در این بخش به بازی مشغول باشد.

استفاده از ظروف کوچک

با قرار دادن مجموعه ی کوچکی از ظروف روی میزهای خود می تواند به خوبی خرده ریزهای مثل کلید، سکه، جواهرات و... را در آن ها جای دهید و فضای دکوراسیون خود را از اغتشاش بصری خالی کنید و آن را بیش از بیش منظم و مرتب جلوه دهید.

کتاب های خود را مرتب بچنید!

توجه داشته باشید اگر دانشجو و یا اهل مطالعه هستید بهتر است که همیشه کتاب های خود را مرتب بچینید با این کار به خوبی می توانید همیشه ظاهر مرتب و منظمی در دکوراسیون خود داشته باشد و مانع از اغتشاش بصری در دکوراسیون خود شوید.

استفاده از پارتیشن ها

اگر در فضای دکوراسیون خود تجهیزات الکتریکی و یا لوازم کاربردی وجود دارد که ظاهر دکوراسیون شما را شلوغ تر از آنچه که هست نشان می دهد به سادگی با استفاده از یک پارتیشن آن را پنهان کنید و ظاهر منحصر به فردی به فضای دکوراسیون خود ببخشید.

از صندوقچه ها استفاده کنید!

با استفاده از صندوقچه ها در فضای دکوراسیون داخلی خود به سادگی می توایند لوازم اضافی خود را دید پنهان کنید و با مرتب کردن خانه ظاهر منحصر به فردی به دکوراسیون داخلی خود ببخشید.

منبع:نمناک

انتهای پیام/

مرتب کردن خانه در یک چشم به هم زدن

برچسب ها: مد روز ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار