برداشت بیش از 9 هزار تن وش پنبه در شهرستان پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از برداشت بیش از 9 هزار تن وش پنبه در شهرستان پارس آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،علی اکبر حسنیان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد اظهار کرد: در سال زراعی گذشته 3 هزار و ۴۵۰  هکتار از اراضی این  شهرستان به زیر کشت پنبه رفته بود که از این میزان سطح زیر کشت 9 هزارو 44 تن وش پنبه برداشت شد. 

وی افزود: علمیات خرید توسط اداره تعاون روستایی شهرستان به قیمت تضمینی انجام شد که ارزش کل محصول تولیدی این شهرستان  29 میلیارد و 601 هزار تومان بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد تصریح کرد: کل محصول خریداری شده توسط 4 کارخانه پنبه پاک‌کنی تصفیه گردیده و از این لحاظ خوشبختانه این شهرستان نیازی به ارسال محصولات تولیدی جهت ارسال به کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی ندارد.

حسینیان ادامه داد: به منظور توسعه سطح زیر کشت این محصول بذر توزیعی در بین پنبه کاران رقم مای و فاقد کرک است که در سال گذشته بیش از 40 تن از این رقم در منطقه پخش شد و این میزان با توجه به استقال خوبی که به عمل آمده بمراتب بیشتر نیز خواهد شد.

وی گفت: با توجه به ترویج به موقع و اطلاع‌رسانی خوب و تبیین مزایای کشت پنبه در منطقه همه ساله سطح زیر کشت این محصول رو به افزایش بوده بطوری که از هزار و 200 هکتار در سال 92 به 3 هزار و 450 هکتار در سال 96 افزایش پیدا کرده یعنی تقریباً 3 برابر شده است. ضمناً تاکنون حدود 80 درصد بهای وش پنبه به حساب کشاورزان پنبه کار واریز شده است.

انتهای پیام/ح

استحصال بیش از 9 هزار تن وش پنبه در پارس آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.