خاکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

ارائه خدمات مراقبتی و نگهداری در مراکز رفاه کودک و خانواده/ فعالیت 16 مرکز در سراسر کشور

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: مرکز رفاه کودک و خانواده خدمات مراقبتی را به کودکان 6 ماهه تا 12 ساله ارائه می‌دهد.

ارائه خدمات مراقبتی و نگهداری در مراکز رفاه کودک و خانواده/فعالیت 16 مرکز در سراسر کشوراحمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: مرکز رفاه کودک و خانواده تحت نظارت سازمان بهزیستی خدمات مراقبتی را به کودکان 6 ماهه تا 12 ساله ارائه می‌دهد.

خاکی تصریح کرد: مرکز رفاه کودک و خانواده، برای ساعات عدم حضور والدین در منزل، به ویژه والدین شاغل که بخشی از روز را در کنار فرزندان خود حضور ندارند، راه اندازی شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مراکز رفاه کودک و خانواده، مواردی چون تکالیف مدرسه کودکان، اردوهای فرهنگی-تفریحی، فعالیت های فوق برنامه، خدمات مددکاری و همچنین دوره‌های آموزشی ویژه والدین کودکان برگزار می شود. 

شرایط سنی پذیرش کودکان در مراکز رفاه

معاون امور اجتماعی بهزيستی استان تهران یادآور شد: در حال حاضر 16 مرکز رفاه کودک و خانواده در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و یک مرکز آن در شهر تهران در حال فعالیت است.

خاکی افزود: در مراکز رفاه کودک و خانواده، دختران تا سن 12 سال پذیرش می‌شوند و سن پسران برای امکان پذیرش در مراکز فوق 10 سالگی است.

وی تصریح کرد: خدمات مورد ارائه به کودکان زیر 6 سال در مراکز رفاه کودک و خانواده رایگان و مشابه خدماتی است که در مهدهای کودک به کودکان ارائه و این خدمات توسط مسئولان سازمان بهزیستی نظارت می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران تاکید کرد: خانواده‌هایی که کودک خود را به مرکز رفاه کودک و خانواده می‌سپارند، بنابر نظر خود می‌توانند از بسته‌های تغذیه‌ای که با قیمت‌های مشخص شده، در مرکز ارائه می‌شوند برای کودک خود بهره‌مند شوند.

خاکی اضافه کرد: تفاوت مراکز رفاه کودک و خانواده با مهدهای کودک در این است که مادران شاغل، زمانی که شیفت کاری شب دارند، می‌توانند در تمامی ساعات فرزند خود را به این مرکز بسپارند و کودک از طریق مربیان تحت مراقبت است.

انتهای پیام/

ارائه خدمات مراقبتی به کودکان 6 ماهه تا 12 ساله در مراکز رفاه و کودک و خانواده

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار