مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان:

احیای آثار تاریخی با مرمت خانه‌های قدیمی در اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان از اجرای ۷۰۰ طرح مرمتی برای احیای آثار تاریخی از جمله خانه‌های قدیمی خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری با اشاره به توجه به خواسته‌ مردمی در راستای احیای آثار تاریخی از جمله خانه‌های قدیمی در سال‌های گذشته ، اظهار داشت: تمام تلاش ما نیز توسعه استان اصفهان بر مبنای حفاظت از هویت مردم است و در دو سال گذشته بیش از ۷۰۰ طرح مرمتی در هر۲۴ شهرستان استان اصفهان اجرایی شد.  

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ طرح مرمتی در مسجد امام خمینی (ره) اجرایی شده است، ابراز داشت: میلیون ها قطعه کاشی به صورت هفت رنگ و معرق در تزئینات این مسجد منحصر به فرد تاریخی به کار رفته که بسیاری از این ۱۰ طرح مرمتی به مرمت این کاشی‌ها اختصاص داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: هشت طرح از این تعداد تا انتهای بهمن‌ماه به اتمام می‌رسد و مرمت ایوان شمالی این مسجد تاریخی که از پاییز امسال آغاز شده بود نیز تمام شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایوان ضلع شمالی دارای هزاران قطعه کاشی معرق و هفت رنگ است و مرمت آن بر این اساس انجام شده است، گفت: مرمت ایوان های غربی و جنوبی (ایوان بنای گنبدخانه) نیز در دست انجام است.

اللهیاری به تکمیل مرمت ایوان کاخ عالی‌قاپو اشاره و ابراز داشت: داربست‌های چندین ساله از ایوان کاخ عالی قاپو جمع آوری شده است و با عملیات نورپردازی، ایوان کاخ عالی قاپو در دهه فجر افتتاح شد.

 

انتهای پیام/م

۷۰۰ طرح مرمتی در اصفهان اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار