مطالبات چغندرکاران تا اردیبهشت ۹۷ پرداخت می‌شود

مطالبات چغندرکاران چهارمحال و بختیاری تا اواسط اردیبهشت ۹۷ پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیر امور زراعت اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۱۵ درصد دیگر از مطالبات چغندرکاران تا قبل از ۱۵ اسفند امسال از طریق تسهیلات دریافتی پرداخت می‌شود.

محسن مهدوی افزود: باقیمانده مطالبات این بخش هم تا نیمه اردیبهشت سال آینده تسویه خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا کنون ۴۵ درصد از مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال مطالبات کشاورزان چغندرکار چهارمحال و بختیاری در سال جاری پرداخت شده که شامل ۲۵ درصد نقدی و ۲۰ درصد در قالب نهاده‌ها بوده است.

مهدوی یادآور شد: با پرداخت ۱۵ درصد دیگر تا نیمه اسفند، جمعاً ۶۰ درصد این مطالبات امسال تسویه می‎گردد.

وی با بیان برداشت ۹۲ هزار و ۵۰۰ تن چغندر قند از دو هزار و ۱۷۰ هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری در سال جاری ادامه داد: محصول چغندر قند استان شامل ارقام پایا، افشار و بومی و بیشترین سطح مزارع آن در شهرستان‌های کیار، شهرکرد و بروجن است.

مهدوی، میانگین برداشت چغندر قند در هر هکتار از مزارع استان را ۴۰ تن بیان و اعلام کرد: متوسط عیار چغندر قند چهارمحال و بختیاری، هفده و ۹ دهم و عیار چغندر قند استان‌های همجوار شانزده و ۹ دهم می‌باشد.

وی افزود: کارخانه قند چهارمحال و بختیاری امسال ۱۷۱ هزار تن چغندر قند از کشاورزان این استان و سایر استان‌ها خریداری و حدود ۲۰ هزار تن شکر مرغوب از آن تولید کرد.

کارخانه قند استان چهارمحال و بختیاری در کیلومتر ۱۲ جاده شهرکرد به هفشجان قرار دارد.

انتهای پیام/م

پرداخت مطالبات چغندرکاران تا اردیبهشت ۹۷

برچسب ها: کشاورزان ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار