۵۳۸ پایگاه تغذیه سالم در مدارس آذربایجان غربی ایجاد شده است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی از ایجاد ۵۳۸ پایگاه تغذیه سالم در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛کارگاه آموزشی توانمندسازی مراقبین و رابطین سلامت با موضوع تاکید بر مولفه‌های اجتماعی سلامت، بیماری‌های غیر واگیر، دخانیات و تغذیه سالم در سالن ناحیه یک ارومیه برگزار شد.
ولی حسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در این کارگاه اظهار کرد: با پیشرفت علم و تکنولوژی بشر بر بیماری‌های واگیردار غلبه نموده، ولی بر تعدد بیماری‌های غیرواگیر افزوده شده است.
وی گفت: سالانه ۱۵ میلیون نفر در دنیا و ۸۰ درصد در کشور ما در اثر بیماری‌های غیر واگیر جان خود را از دست می‌دهند.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف آموزش و پرورش افزایش سواد سلامت دانش آموزان است؛ ادامه داد: معضل اضافه وزن و خطر ابتلا به بیماری دیابت اهمیت توجه به سواد تغذیه‌ای و سواد حرکتی دانش آموزان و همکاران را افزایش می‌دهد.
حسینی از فعالیت ۱۴۵ نفر به عنوان مراقب سلامت در استان آذربایجان غربی گفت: تغییر عادات و رفتار زندگی در پیشگیری از بیمار‌های قلبی و عروقی تاثیر بسزائی دارد.
این مقام مسئول افزود: برنامه مروج سلامت در ۹۰۰ مدرسه استان اجرا می‌شود که از این تعداد ۱۸۰ مدرسه کیفی سازی شده است.
وی بیان کرد: برنامه‌های آهن یاری و ویتامین D. در ۱۰۰ درصد مدارس متوسطه دوم دخترانه و ۵۰ درصد مدارس متوسطه اول استان اجرا می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اضافه کرد: جهت کنترل برعرضه و پخش مواد غذایی، ۵۳۸ پایگاه تغذیه سالم در مدارس استان ایجاد شده است.
حسینی گفت: بدنبال توسعه مشارکت‌های مردمی در راستای سلامت خود و فرزندانمان و افزایش تحرک جسمی دانش آموزان هستیم.
اشرف نجف آباد مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه نیز اظهار کرد: تعامل دوسویه بین رابطین و اساتید منجر به حل آسیب‌های اجتماعی و پیگیری امنیت و آرامش فرزندان این مرز و بوم خواهد بود.
وی ادامه داد: ارتقای کیفیت آموزش و پرورش بدون پیشگیری از خطرات احتمالی امکان پذیر نخواهد بود.
اشرف نجف آباد اذعان کرد: تحول گرایی در کلاس درس، ایجاد نشاط و شادابی و ایجاد امید به آینده و مهارت زندگی بهینه در فضای آموزشی است.
محمدحسن پورفیض رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان نیز بیان کرد: شناسنامه سلامت دانش آموزان مدارس ابتدائی و متوسطه اول استان تکمیل شده است.
وی گفت: آموزش و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر برای ۶۵ درصد دانش آموزان و آموزش و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان در ۶۰ درصد مدارس استان با اولویت مدارس ابتدائی تحقق یافته است.
به گفته این مقام مسئول، آموزش اصول ایمنی به دانش اموزان و برگزاری نمایشگاه تغذیه سالم در مدارس از دیگر برنامه‌های حوزه سلامت اموزش و پرورش استان می‌باشد.

انتهای پیام/ن.م

اجرای برنامه مروج سلامت در ۹۰۰ مدرسه استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.