معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن اعلام کرد:

برنامه برای راه‌اندازی ۳۰ نیروگاه خورشیدی در ایستگاه‌های راه آهن

یزدانی گفت: با امضای تفاهم‌نامه احداث، راه‌اندازی و نگهداری از نیروگاه تولید برق تجدیدپذیر، راه‌آهن اولین گام را برای تولید ۳۰ نیروگاه خورشیدی در ایستگاه‌های راه‌آهن برداشت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تفاهم‌نامه احداث، راه‌اندازی و نگهداری از نیروگاه تولید برق تجدیدپذیر امروز با حضور معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن امضا شد.

در این مراسم، مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن بیان کرد: با توجه به برقی‌سازی شبکه ریلی، نیاز راه‌آهن به انرژی‌های نو روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در زمینه استفاده از انرژی‌های نو، دیر اقدام کردیم، امیدواریم با دانش و همتی که در کشور وجود دارد و نیازی که به انرژی‌های نو به ویژه شبکه حمل و نقل احساس می‌شود، این عقب‌افتادگی به سرعت جبران شود.

وی با تأکید بر اینکه فضای کار در راه‌آهن مهیا است و دفتر سرمایه‌گذاری راه‌آهن از ورود سرمایه‌گذار استقبال می‌کند، گفت: با توجه به برق‌سازی شبکه ریلی، نیاز راه‌آهن به انرژی‌های نو روز به روز بیشتر می‌شود و بسیاری از ایستگاه‌های جدید در مکان‌هایی قرار دارند که به شبکه برق دسترسی ندارند.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن گفت: رویکرد دنیا به سمت استفاده از انرژی‌های نو و پاک قرار گرفته است که از این اقدام در کشور ما نیز استقبال شده است و سرمایه‌گذاری در این حوزه، زودبازده خواهد بود.

یزدانی بیان کرد: این اقدام منافع زیست‌محیطی زیادی دارد؛ در راستای حفظ محیط‌زیست، همگان وظیفه داریم، تا مصرف سوخت‌های فسیلی را کاهش داده و از انرژی‌های نو استفاده کنیم.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به گستردگی مجموعه راه‌آهن گفت: پیگیری این اقدام از جمله اولویت‌های راه‌آهن است.

یزدانی با تأکید بر نگاه راه‌آهن بر سودده بودن این مدل حمل و نقلی، اظهار داشت: در همایش دوسالانه ایستگاه بعدی Next Station میزبانی دوره بعدی به ایران و شهر یزد واگذار شد و از آنجا که نگاه دوره بعد بر انرژی متمرکز شده است، تلاش داریم در ایستگاه‌های اطراف یزد از این پروژه استفاده کرده و حرف برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/

امضای تفاهم‌نامه احداث  نیروگاه تولید برق تجدیدپذیر در ایستگاه های راه آهن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار