افتتاح دو اقامتگاه‌های بوم گردی در بوانات

دو اقامتگاه‌های بوم گردی با سرمایه گذاری بیش از ۷۰۰ میلیون تومان در شهرستان بوانات افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسد حسین پور مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان بوانات گفت: دو اقامتگاه بوم گردی در شهرستان بوانات با اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیون تومان و اشتغال زایی ۱۲ نفر در دو روستای شهرستان بوانات افتتاح شد.

وی افزود: دو اقامتگاه بوم گردی با عنوان چشمه پیتا مزرعه آبغوز روستای فخرآباد در دامنه کوه زیبای آبغوز با چشم اندازی بسیار زیبا احداث شده است.

حسین پور ادامه داد: مساحت این مجموعه حدود ۱۰ هکتار و زیربنای ۲۰۰ مترمربع با اشتغال ۶ نفر و با سرمایه گذاری حدود ۴۰۰ میلیون تومان احداث شد که از این مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان آن با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و تامین شده است.

وی افزود: اقامتگاه بوم گردی آژند روستای جعفرآباد سفلی فخرآباد نیز با الگوی معماری بومی و سنتی منطقه و در مجاورت جاذبه‌های طبیعی و گردشگری نظیرتفرجگاه تاج کرمانی، رودخانه اعظم و چشمه‌های فصلی، انواع باغات میوه ارگانیک، بافت روستایی منسجم و مرزکویر و کوهستان با مساحتی حدود هزار مترمربع و زیربنای ۲۰۰ مترمربع، سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی با سرمایه گذاری حدود ۳۲۰ میلیون تومان احداث شده است.

مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان بوانات تصریح کرد: این مجموعه اشتغال ۶ نفر را به صورت مستقیم به وجود آورده است و بهره بردار جهت توسعه زیربنای مجموعه به متراژ ۲۰۰ مترمربع دیگر در دو طبقه اقدام کرده که با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در حال انجام است.

گفتنی است، تا کنون ۵ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان بوانات مجوز‌های اولیه و پروانه بهره برداری را دریافت نموده و پرونده ۵ متقاضی دیگر در حال طی روند اداری جهت صدور مجوز‌های قانونی است.
انتهای پیام/ر

بهره برداری از اقامتگاه‌های بوم گردی در بوانات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار