شاکری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مردم با داشتن مشکلات معیشتی هیچ‌وقت دست از حمایت نظام بر نمی‌دارند/رفتارهای اشرافی‌گری برخی مسئولان مخرب است

دبیرکل جمعیت جانبازان گفت: مردم با وجود گلایه‌مندی از مشکلات داخلی به دلیل ایمانی که به حقانیت اصل نظام دارند هیچ‌وقت دست از حمایت از آن برنخواهند داشت.

مردم با داشتن مشکلات معیشتی هیچ‌وقت ازحمایت نظام دست بر نمی‌دارند/رفتارهای اشرافی‌گری برخی مسئولان مخرب استمجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حضور مردم در بزنگاه‌های مهم کشور، اظهار کرد: مردم در 39 سال گذشته پای صندوق‌های رأی آمده اند و به موجودیت نظام رأی داده‌اند.

وی افزود: حضور مردم در بزنگاه‌های حساس کشور جنبه هیجانی ندارد، البته برخی بیگانگان همواره در تلاشند تا حضور پررنگ مردم را به واکنش‌های هیجانی نسبت دهند. اما این تعبیر خیال خامی بیش نبوده و ملت ایران سال‌هاست که در انتخابات و عرصه‌های مختلف حضور می‌یابند.

شاکری تصریح کرد: ما مردم کشور خود را می‌شناسیم و می‌دانیم که بسیاری از مسائل برای آنها شفاف و روشن است، چرا که آنها علی‌رغم فشارهای معیشتی و گلایه‌مندی نسبت به برخی مسائل داخلی به دلیل ایمانی که به حقانیت اصل نظام دارند، هیچ‌وقت دست از حمایت از آن بر نخواهند داشت.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بیان کرد: کشور نسبت به اوایل انقلاب و قبل از آن پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته، چرا که در آن دوران ایران هیچ حرفی در زمینه‌های نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی، علم و فناوری و مهم‌تر از آن علم موشکی برای گفتن نداشت، اما اکنون همگان اذعان دارند که به فضل الهی در بهترین شرایط قرار داریم.

وی ادامه داد: در دوران سمتشاهی روزانه بطور متوسط 6 میلیون بشکه نفت با میانگین قیمت 20 دلار به خارج از کشور صادر می‌شد و با توجه به جمعیت 30 میلیونی آن زمان کشور به لحاظ پیشرفت در پایین‌ترین نقطه ممکن قرار داشت. اما اکنون ما به صورت میانگین دو هزار و 500 بشکه نفت با قیمت 50 دلار به خارج از کشور صادر می‌کنیم و این در حالی است که جمعیت امروز کشور حدود 80 میلیون نفر است، لذا اگر کسی منطق درستی داشته باشد به هیچ عنوان دوره حکومت شاه را بهتر از اکنون تلقی نمی‌کند.

شاکری تأکید کرد: وضعیت کنونی کشور راضی‌کننده نیست، چرا که در برخی بخش‌ها دچار کاستی هستیم، به عنوان مثال سیستم اقتصادی کشور از اعتماد نکردن به نیروهای خلاق داخلی، کالاهای تولید داخل و ظرفیت‌های موجود رنج می‌برد و بدیهی است که این نگرش‌های غلط آسیب‌های بزرگی به ما خواهد زد.

وی اذعان کرد: رفتارهای اشرافی‌گری برخی مسئولان به شدت آسیب‌زا بوده و از آرمان‌های انقلاب فاصله بسیاری دارد، اگر با منطق به مسائل کشور بنگریم درمی‌یابیم که چرا مردم در عرصه‌های مختلف از نظام دفاع می‌کنند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی افزود: ما باید شرایط و دستاوردهای خود در منطقه را از زبان نتانیاهو و ترامپ بشنویم، چرا که آنها بر این باورند که جمهوری اسلامی توانسته با تشکیل جبهه مقاومت از لبنان تا سوریه و عراق و یمن را تحت سیطره خود درآورد.

وی بیان کرد: برخی مسئولان زندگی اشرافی را در پیش گرفته‌اند و این رویه به هیچ‌عنوان قابل قیاس با آرمان‌های امام و وصیتنامه امام نیست، لذا اگر برخی مسئولان دولتی به کاخ‌نشینی و درآمد بالا علاقه دارند باید از دولت خارج شوند. اما اینکه مسئولی هزار میلیارد اموال داشته باشد و متفاوت با متوسط جامعه زندگی کند، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

شاکری با اشاره به حوزه‌هایی که باید به آن ورود پیدا کنیم تا آرمان‌های انقلاب به صورت کامل محقق شود، خاطرنشان کرد: ما هیچ وقت نباید مکتب امام را فراموش کنیم و رهبر انقلاب نیز همواره در بازه‌های زمانی مختلف مکتب ایشان را برای ما بازخوانی می‌کنند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: ما اکنون 11 برابر رشد علمی دنیا رشد علمی ثبت شده داریم و باید بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم. یکی از حوزه‌هایی که برای تحقق آرمان‌های انقلاب باید آن را جدی بگیریم، تحقق مردم‌سالاری دینی است، به این معنا که مسئولان باید مانند عامه مردم زندگی کنند و به میان آنها بروند و از مشکلات‌شان باخبر باشند تا بتوانند مسائل کلیدی کشور را حل کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار