از شکنجه‌های ظالمانه تا سلب تابعیت مخالفان سرشناس+تصاویر

دیده‌بان حقوق بشر بحرین گزارش ماه ژانویه خود را در خصوص موارد نقض حقوق بشر در این کشور منتشر کرده که شامل بازداشت‎های خودسرانه، شکنجه و ناپدیدشدن افراد مخالف رژیم حاکم است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیده‌بان حقوق‌بشر بحرین گزارش ماهیانه خود درباره نقض حقوق‌بش در رژیم آل‌خلیفه بحرین منتشر کرد.بر پایه گزارش دیده‌بان حقوق‌بشر در ماه ژانویه، 995 مورد نقض آشکار حقوق بشر از سوی رژیم آل‌ خلیفه شامل بازداشت ظالمانه، محاکمه‌های ناعادلانه، اقامت اجباری، ناپدیدشدن مخالفان، سرکوب اعتراض‎ها، ممانعت از برگزاری نماز جمعه و انتشار اخبار دروغ و تحریک آمیز رخ داده‌ است.

از شکنجه‌های ظالمانه تا سلب تابعیت مخالفان سرشناس+تصاویر

گزارش دیده‌بان حقوق‌بشر تصریح می‌کند در ماه ژانویه گذشته نیروهای امنتی رژیم آل‌ خلیفه 121 نفر را به شکل ظالمانه‌ای بازداشت کرده‌اند و 18 زندانی را از جمله 8 اقلیت و 4 زن نیز تحت شکنجه و خشونت قرار دادند.

17 نفر نیز در ماه گذشته ناپدید شده‌اند که همه از افرادی بوده‌اند که پیش از این در اعتراض‎های ضدرژیم حاکم شرکت کرده بودند.

افزون بر این بررسی‌های دیده‌بان حقوق‌بشر نشان می‌دهد که دستگاه قضایی بحرین، 679 سال زندان را برای 77 مخالفت رژیم حاکم صادر کرده که اتهام آنها صرفا شرکت در اعتراض‎های ضدرژیم حاکم و یا هواداری از چهره‌های مشهور مخالفت رژیم حاکم است.

از شکنجه‌های ظالمانه تا سلب تابعیت مخالفان سرشناس+تصاویر

در گزارش دیده‌بان حقوق‌بشر همچنین تأکید شده منع برگزاری مراسم جمعه در روستای «الدراز» مهمترین مورد نقض حقوق بشر است.

روستای «الدراز» واقع در شمال‌ غربی بحرین و مهمترین پایگاه جنبش مردمی ضد رژیم آل‌ خلیفه است که از تابستان 2016 تاکنون برگزاری نماز جمعه در آن منع شده‌ است.

طی هفت سال گذشته بحرین تقریبا به صورت روزانه با تظاهرات مردمی علیه رژیم حاکم آل‌ خلیفه روبرو بوده‌ است؛ نیروهای امنیتی رژیم بحرین تاکنون ده‌ها تن از معترضان را کشته و صدها نفر از آنها از جمله برجسته‌ترین چهره‌های سیاسی مخالف را بازداشت کرده‌اند.

این در حالی است که دادگاه بحرین روز دوشنبه نهم بهمن ماه حکم یکسال زندان و سلب تابعیت از آیت الله عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی این کشور را تایید کرده است.

دادگاه عالی بحرین همچنین حکم یکسال حبس تعلیقی آیت‌ الله عیسی قاسم و سلب تابعیت وی را تأیید کرد.

از شکنجه‌های ظالمانه تا سلب تابعیت مخالفان سرشناس+تصاویر

دادگاه رژیم آل‌خلیفه همچنین حکم اعدام «ماهر الخباز» زندانی سیاسی را تأیید کرده که به این ترتیب حکم وی اجرا خواهد شد.


بیشتر بخوانید: تصویری از شیوه خلاقانه انقلابیون بحرین برای حمایت از آیت الله قاسم


دولت بحرین با سلب تابعیت و محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان و انقلابیون این کشور از ماه ژوئن سال گذشته میلادی (خرداد 1395) منطقه الدراز محل سکونت این عالم برجسته جهان اسلام را به محاصره امنیتی در آورده و با قرار دادن وی در اقامت اجباری، اقامه نماز جمعه شیعیان را نیز طی این مدت به توقیف در آورده و از ورود امام جمعه و نمازگزاران به مسجد امام صادق (ع) در این منطقه ممانعت به عمل می‌آورد.

منبع:میزان

انتهای پیام/

کارنامه سیاه حقوق‌بشری رژیم آل‌خلیفه

برچسب ها: بحرین ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار