آثار هنرمندان فارس صاحب عناوین برتر شد

آثار هنرمندان فارس در چهارمین دوره داوری اعطای نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع‌دستی در کشور صاحب عناوین برتر شدند.

آثار هنرمندان فارس صاحب عناوین برتر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اعلام کرد: نتایج چهارمین دوره داوری اعطای نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی در کشور، با انتخاب ۱۹ اثر برتر از ۱۸ هنرمند در رشته‌های منبت، خاتم، دست بافته‌های داری، سراجی سنتی، خراطی و حکاکی بر روی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی اعلام شد.

بر اساس این گزارش در این دوره از داوری‌ها که با اندک تغییراتی در روند اجرایی انجام گرفت آثار برتر پس از انتخاب در استان توسط تیمی از متخصصان، اساتید دانشگاه و کارشناسان صاحبنظر به دبیرخانه داوری ملی در معاونت صنایع دستی کشور ارسال شد.

داوری ملی نیز با هدف انتخاب آثار برگزیده در بازه زمانی دو هفته‌ای خود، ۱۹ نشان مرغوبیت و برتری برای هنرمندان استان فارس به ارمغان آورد که در این میان هنرمندان شیراز با ۱۰ اثر بیشترین سهم را از آن خود کرده و پس از آن هنرمندان آباده و فیروزآباد هر کدام ۳ نشان، قیر ۲ نشان و اقلید یک نشان را از به خود اختصاص دادند.

بنا بر این گزارش، در این دوره از داوری‌ها ۷ نشان در رشته دستبافته‌های داری، ۵ نشان در رشته منبت، ۳ نشان در رشته خاتم، ۲ نشان در رشته سراجی سنتی و در رشته‌های خراطی و حکاکی روی سنگ هر کدام یک نشان کسب شده است.
انتهای پیام/ر

اعطای نشان ملی مرغوبیت به هنرمندان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار