بچه های تئاتر هیچ منبع درآمدی ندارند

رییس انجمن هنرهای نمایشی کرمانشاه از افول بی‌سابقه تئاتر استان خبر داد و گفت: متاسفانه عدم توجه به تئاتر استان و عدم پرداخت مطالبات گروه‌های تئاتر موجب بی انگیزگی هنرمندان تئاتر شده است.

بچه های تئاتر هیچ منبع درآمدی ندارندبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  درند رییس انجمن هنرهای نمایشی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر بچه های تئاتر هیچ منبع درآمدی ندارند، گفت: امید بود با واگذاری تئاتر شهر به انجمن تئاتر محل درآمدی برای هنرمندان تئاتر استان از طریق بلیت فروشی فراهم شود، اما علی رغم تمام مکاتبات انجام شده و اعلام واگذاری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنوز مجموعه تئاتر شهر به انجمن واگذار نشده است.

درند تاکید کرد: اینکه اجراهای تئاتر کرمانشاه در سال جاری به کمتر از 10 اجرا رسیده در طول تاریخ تئاتر استان سابقه نداشته و باید ریشه این مشکل که همان بی پولی و بی اعتباری است، مرتفع شود.

وی افزود: ادامه این روند می‌تواند ضربه جبران ناپذیری به تئاتر استان که یکی از قطب‌های اصلی تئاتر کشور است، وارد کند.

درند به ظرفیت‌های تئاتر استان اشاره کرد و افزود: کرمانشاه با حدود هزار هنرمند و فعال تئاتری همواره یکی از قطب‌های اصلی تئاتر کشور بوده و هشت سال پیاپی است که حضور فعالی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دارد

وی گفت: سال گذشته 34 نمایش صحنه ای هر کدام به مدت 10 شب و 21 نمایش خیابانی هر کدام به مدت هفت روز اجرا شد، درحالیکه امسال در مجموع کمتر از 10 نمایش روی صحنه رفته است.

درند تصریح کرد: بی پولی انگیزه ای برای کار باقی نمی گذارد و وقتی یک هنرمند تئاتر چند ماه را به تمرین و اجرای تئاتر اختصاص می‌دهد و در قبال آن هیچ هزینه ای دریافت نمی‌کند، عملا انگیزه ای برای کار باقی نمی ماند.

انتهای پیام/ز

 

بی پولی انگیزه ای برای کار هنرمند تئاتر  باقی نمی گذارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار