جانشین فرمانده سپاه:

باید با مدل جهادی فعالیت کنیم

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: موظفیم که با مدل جهادی برای جامعه کار کنیم، زیرا ما در یک جنگ بزرگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هستیم.

قدرت ایران محصول وابستگی ما به بیگانگان نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سردار حسین سلامی صبح امروز در کنگره ملی بزرگداشت شهید محمدحسین ذوالفقاری ، با بیان اینکه رهبران بزرگ تحولات بزرگ در جامعه ایجاد می‌کنند، اظهار داشت: ما همان مردمان دوران قبل از انقلاب بودیم، اما زمانی که امام خمینی (ره) رهبری نهضت را بر عهده گرفت، ملت ایران در طراز او رشد کرد.

وی افزود: همین ملت آنقدر شجاعت یافت که به جاسوس خانه آمریکا حمله کرد و آن‌ها گروگان گرفت، تاریخ نمی‌تواند ابعاد عظیم این وقایع را ثبت کند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث مختلف از جمله حادثه طبس عنوان کرد: این حوادث مصداق این بود که امام فرمود: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی افزود:  امروز دفاع مقدسی که شهدا در آن درخشیدند و نابرابری سلاح را با ایمان خود جبران کردند، یک نبرد جهانی بود.

سلامی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ما با یک اتحاد جهانی از کشور‌های مختلف جهان جنگیدیم، رمز پیروزی ما فقط این شهدایی هستند که به اذن امام خود در میدان نبرد حاضر شدند و نشان دادند که سلاح ایمان از هر سلاحی قوی‌تر است.

وی بیان کرد: امام توانست با احیای روح و جان جهاد و شهادت این چنین استقلال کشور را در یک نبرد جهانی تثبیت کند، اما ماجرا به اینجا ختم نشد و بعد از رحلت امام بیرق به دست پیشوایی بزرگ از نسل پیامبر اسلام (ص) رسید که همانند امام با همان وارستگی، ژرف اندیشی، قدرت تدبیر، شجاعت، صبر، حلم و آینده نگری پرچم به دست او قرار گرفت.

سلامی خاطرنشان کرد: دوره رهبری امام خامنه ای، دوره اوج گیری پیچیدگی هاست، زیرا تا قبل از آن دشمنان بزرگ دیگران را علیه ما تحریک و مدیریت می‌کردند، اما متوجه شدند که نمی‌توان با مدیریت از راه دور حرکت طوفانی این نهضت عظیم را مهار کرد و سیاست مهار را از نزدیک تعقیب کردند و به موقعیت‌های عملیاتی تنزل یافته و به نبرد نزدیک تن دادند و این نبرد از عرصه امنیتی به اقتصادی، فرهنگی، عملیات روانی و ... تغییر موقعیت داد.

سلامی ادامه داد: باید قدرت می‌ساختیم و آسیب هم نمی‌دیدیم و رهبر ما همین کار را انجام داد و بیرق مبارزه با دشمنان خدا برای یک لحظه زمین گذاشته نشد.

وی تاکید کرد: این قدرت به وجود آمده در ایران محصول وابستگی ما به بیگانگان نیست و کاملا ثروتی درونی و جوشیده از درون ذهن جوانان متفکر و مجاهد ما است که می‌تواند در بیرون قدرت‌های بزرگ را متلاشی کند و این کار بزرگی است.

سلامی خاطرنشان کرد: ما امروز بدون وابستگی توانسته ایم شرایطی فراهم کنیم که نیاز‌های خود را تامین می‌کنیم، ماهواره به هوا می‌فرستیم، از هسته اتم انرژی تولید کنیم. سدها، جاده ها، کشاورزی، نیاز‌های دارویی، پیشرفت‌های پزشکی و ... مرهون یک هدایت مرکزی است که خداوند در نورانیت ذهن رهبرمان متجلی کرده است، رهبری که هم در برابر دشمن ایستاد و هم کشور را پیش برد.

وی با اشاره به اینکه امروز به قدرت یکپارچه اسلامی تبدیل شده ایم، افزود: امروز بسیاری از کشور‌های دنیا حامی ملت ایران هستند و عرصه را بر قدرت‌های بزرگ تنگ کرده اند و می‌بینیم که صهیونیست‌ها در کنار مرز‌های تصنعی خویش، فریاد فرزندان ایران اسلامی را به خوبی می‌شنوند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: راهکار‌های ما برای مقابله با دشمن وسیع شده و به جای اینکه او بتواند در قلب این سرزمین تمرکز کند، قوای او متفرق شد و امروز می‌بینیم که فرزندان ما بر سیطره دشمن متمرکز شده است.

سلامی ادامه داد: اکنون می‌بینیم که خیابان‌ها به عرصه تجلی دلدادگی ملت به امام و انقلاب تبدیل شده و در دشمن یاس مستولی شده است. هرگاه ما امیدوار شویم، دشمن نا امید است و برعکس و به همین دلیل است که دشمن سالهاست امید ملت ایران را هدف قرار داده و مدام می‌گوید که انقلاب دستاوردی نداشته است.

وی افزود: همه می‌دانیم رهبری که در قوه مدیریت جهانی بی نظیر است و این چنین متواضعانه با مردم خود سخن می‌گوید، حاصل امید و دلدادگی است و این‌ها حاصل حضور اعجاب انگیز ملت ایران در صحنه است.

سلامی خاطرنشان کرد: رهبر بزرگ ما کاری کرد که در میان این همه آتش که در دور و نزدیک ما، ملت‌ها را می‌سوزاند، امروز ایران امن ترین، آرام‌ترین و سرافرازترین کشور است و این افتخار است و این یعنی توانایی اسلام و ولایت در هدایت امت و ما این را نه فقط بر اساس اعتقاد خود که بر اثر تجربیاتمان به دست آورده ایم.

وی تصریح کرد: حساب مردم با نظام اسلامی از عملکرد ضعیف یا قوی ما جداست، بر ما است که با مدل جهادی برای جامعه کار کنیم، زیرا ما در یک جنگ بزرگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هستیم.

وی افزود: ما امروز در جنگ هستیم و همه باید بسیج شویم تا علاوه بر خدمت به مردم، دشمن را مایوس کنیم، ما اگر به ظرفیت‌های خود مراجعه کنیم، دل بسوزانیم و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و آستین بالا بزنیم و به میدان بیاییم و از مردم کمک بگیریم، به طور قطع مشکلات باقی نخواهد ماند، زیرا ما و مردمان ما از مشکلات بزرگتریم و ما و دشمنان و مشکلات با هم جمع نمی‌شویم.

انتهای پیام/ف

قدرت امروز ایران یک ثروت درونی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.