کواکبیان در تذکر شفاهی:

رئیس جمهور تدبیر ویژه‌ای برای جلوگیری از افزایش قیمت دلار و سکه بیندیشد

نماینده تهران گفت: رئیس جمهور باید تدبیری برای جلوگیری از افزایش قیمت دلار و سکه بیندیشد، چراکه ارزش پول ملی کاهش می‌یابد.

رئیس جمهور تدبیر ویژه‌ای برای جلوگیری از افزایش قیمت دلار و سکه بیندیشدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز طی تذکری شفاهی، اظهار کرد: باتوجه به 60 برابر شدن ریزگردها باید حتما به داد مردم خوزستان رسید.

وی افزود: یکی دیگر از مسائل اساسی که رئیس جمهور باید به آن توجه کند، آن است که از ابتدای انقلاب تاکنون نرخ دلار 7 هزار برابر بالا رفته است و از 7 تومان به 4 هزار و 900 تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه افزایش شدید نرخ ارز مردم را آزار می‌دهد، ادامه داد: نمی‌دانم کشورهایی مثل عربستان، امارات و کویت چرا وضعیت با ثباتی دارند و دلار در این کشورها ثابت می‌ماند.

کواکبیان تصریح کرد: گفته می‌شود روزانه 5 میلیون دلار از طریق بانک مرکزی به بازار تزریق می‌شود، اما در عمل می‌بینیم که نرخ دلار به شدت اضافه می‌شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه تورم در زندگی مردم اثرگذار است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید تدبیر ویژه‌ای برای جلوگیری از افزایش قیمت دلار و سکه بیندیشد، چرا که این نوسانات باعث شده که ارزش پول ملی ما بیشتر از 20 درصد کاهش یابد.

علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: نظر مجلس و رئیس مجلس این است که کمیسیون اقتصادی حتما این موضوع را بررسی کند و گزارشی را برای صحن علنی بیاورد.

وی گفت: در کشور بحران‌های متعددی در زمینه آب، محیط زیست و مسائل اقتصادی داریم، لذا مجلس از دولت درخواست دارد که تلاش کند تا این مشکلات کاهش یابد، ما نمی‌گوییم یک شبه این مشکلات را حل کنند، اما طوری تلاش کنند که سال بعد مردم خوزستان مشکلاتشان از امروز کمتر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
بیشتر مسولان،سیاستمدران ما نتوانستن سیاست مدار خوبی باشند،
آخرین اخبار