تحصیل بیش از ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه تبریز

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز از تحصیل بیش از ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه تبریزخبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛امامعلی‌پور معاون دانشجویی دانشگاه تبریزگفت: در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند.

وی هم چنین از اعطای بیش از ۴۹ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال انواع وام دانشجویی به دانشجویان این دانشگاه در نیم‌سال اول تحصیلی ۹۷-۹۶ خبر داد.

امامعلی‌پور با اعلام اینکه انواع وام‌ها از سوی دانشگاه به دانشجویان اعطا می‌شود،اظهار کرد: در نیم‌سال اول تحصیلی ۹۷-۹۶ برای 4 هزارو ۱۵۹ نفر در قالب انواع وام دانشجویی بیش از ۴۹ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۷۲۵ هزار ریال در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار گرفته است.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه وام‌های دانشجویی برابر قوانین و مقررات ابلاغی از سوی صندوق رفاه به دانشجویان حائز شرایط اعطا می‌‌شود، تصریح کرد: در این مدت بیش از ۶ میلیارد و ۴۸۹ میلیون ریال وام تحصیلی برای یک‌هزارو ۵۳۰ نفر، ۸ میلیارد و ۲۵۳ میلیون ریال وام شهریه برای ۶۲۳ نفر، بیش از۱۲ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال وام ویژه دکترا توسعه تعاون، همچنین بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۰۶ میلیون ریال وام ویژه دکترا صندوق رفاه و برای ۴۷۱ نفر نیز به میزان بیش از 2 میلیارد و ۱۷۳ میلیون ریال وام ضروری اعطا شده است.

امامعلی‌پور اضافه کرد: همچنین بیش از ۷ میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال وام ودیعه مسکن برای ۱۷۵ نفر که شامل دانشجویان متاهل هستند، اعطا شده و نیز ۵۵۸ میلیون ریال وام بنیاد علوی برای ۸۵ نفر، یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال وام ازدواج برای ۷۷ نفر، ۱۷۵ میلیون ریال وام عتبات عالیات برای ۱۸ نفر و ۲۰ میلیون ریال وام ضروری ممتاز نمونه در همین مدت به دانشجویان پرداخت شده است.

وی افزود: در نیمه دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶ نیز مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برای 4 هزار و ۷۰ نفر پیش‌بینی شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: این وام‌ها از سوی اداره رفاه دانشجویان این دانشگاه براساس دستورالعمل‌ها و تخصیص‌های صندوق رفاه دانشجویان دانشجویان کشور به دانشجویان متقاضی و به‌منظور ایجاد زمینه مناسب در راستای رشد استعدادها و کمک به وضع تحصیلی و معیشتی آنها اعطا می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

اعطای بیش از ۴۹ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال انواع وام دانشجویی به دانشجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.