اشتغال ۱۷۰ مددجو در بنگاه های کاریابی خراسان شمالی

معاون اشتغال کمیته امداد استان گفت : در 10 ماهه امسال ۱۷۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد از طریق بنگاه های کاریابی در استان خراسان شمالی دارای شغل و درآمد شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی رضا مرادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان این که ارائه برنامه های کاریابی و تعامل با کارفرمایان از اقدامات این نهاد برای حمایت و توانمند سازی مددجویان است ، گفت : در 10 ماهه امسال ۱۷۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد از طریق کاریابی دارای شغل و درآمد شدند .

وی با اشاره به این که کمیته امداد استان با ارائه برنامه های مدون آموزشی در بخش های فنی وحرفه ای زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می کند ، افزود :  براین اساس مددجویان مطابق نیاز کارفرمایان ازدوره های فنی وحرفه ای متناسب با شغل بهره مندمی شوند و پس از پایان دوره به مراکز کاریابی یا کارفرمایان معرفی می‌ شوند.

مرادی ارتباط مستقیم با کارفرما ، اجرای طرح های خودکفایی اعضای خانوار مددجو ، خوداظهاری مددجو ، شرکت های خدماتی و طرح های کارآفرینی را از گام های اصلی در انجام کاریابی برای مددجویان بیان کرد .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی گفت : حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند، در سال اول صددرصد و در سال دوم ۵۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می شود.

مرادی اظهار کرد :در ۱۰ ماهه امسال هزار و ۶۸۷ طرح اشتغال خرد با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک ها و منابع داخلی کمیته امداد راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری کمیته امداد استان در حوزه اشتغال توانسته در مجموع برای دو هزار و ۵۰۰ مددجو و غیر مددجوی این نهاد شغل پایدار ایجاد کند.

وی به دوره های آموزشی فنی وحرفه ای مددجویان اشاره کرد و افزود : پنج هزار و۹۰۰ مددجوی تحت حمایت  از دوره های آموزشی فنی وحرفه ای بهره مند شدند که سه هزار و۷۱۷ نفر آنان زن و دو هزار و ۵۸۴ نفر نیز مرد بودند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی گفت  :۷۰۰  نفر از این مددجویان از دوره های آموزشی کشاورزی ، دو هزار نفر در بخش دامپروری ، هزار نفر در بخش صنایع دستی ،۲۰۰ نفر از آموزشی صنعتی و معدنی و دو هزار نفر نیز از دوره های آموزشی خدمات بهره مند شدند.

انتهای پیام/آ

راه اندازی هزار و 687 طرح اشتغال خرد در کمیته امداد استان خراسان شمالی 

 

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.